Bolt, principala platformă europeană de transport la cerere, activă în Bucureşti, Cluj Napoca şi Timişoara, a anunţat marţi că a obţinut pe 20 decembrie avizul tehnic pentru operarea şi punerea la dispoziţie a platformei digitale de transport alternativ din partea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.
"Aceasta era ultima etapă necesară în procesul de conformare la noua legislaţie introdusă în ţara noastră pentru domeniul ride-hailing", arată compania într-un comunicat.
Bolt, cunoscută anterior ca Taxify, este cea mai mare platformă europeană de transport.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Având în vedere condiţiile specifice de funcţionare a companiilor de ride-hailing, mai multe ţări au introdus în ultima vreme legislaţie specială sau proceduri de licenţiere pentru a reglementa atât activitatea platformelor online, cât şi pe cea şoferilor care le folosesc, fie pentru microîntreprinderile proprii, fie prin intermediul firmelor de flote. În toate ţările în care compania este prezentă, Bolt a luat prompt toate măsurile necesare pentru a se conforma legislaţiei locale şi a continuat să răspundă cât mai bine nevoilor utilizatorilor finali", se precizează în comunicat.
Cristian Sălceanu, director de Operaţiuni Bolt România, afirmă că societatea a fost printre primele care au obţinut, în luna octombrie a acestui an, avizul tehnic provizoriu din partea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
”Aprobarea, obţinută pe 20 decembrie, definitivează, practic, cadrul legal de funcţionare a platformei. Şoferii şi companiile partenere Bolt România se pot baza acum pe o platformă digitală care funcţionează respectând toate noile cerinţe ale legii", adaugă el.
De asemenea, începând din această toamnă, Bolt derulează şi în România un program prin care caută să neutralizeze amprenta de carbon a pasagerilor care folosesc serviciile sale, atât pe ruta până la preluarea acestora de către şoferi, cât şi până la destinaţia finală.
Denumit Green Plan, programul funcţionează deja în 24 de ţări, inclusiv România. Prin acesta se calculează amprenta de carbon cu ajutorul organizaţiei Nature Capital Partners şi se finanţează proiecte de eficienţă energetică, energie regenerabilă, reîmpădurire şi reducere a emisiilor, până la punctul de neutralizare a amprentei de carbon a clienţilor săi.
Până în prezent, şi alte platforme de transport alternativ precum Uber, Black Cab, Free Now/Clever au primit avizul tehnic de operare în România.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.