Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) anunţă că 2023 va fi anul turismului organizat, iar rezervările tip early booking pot compensa majorările de tarife cauzate de rata inflaţiei şi de alte creşteri de tarife.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Studiul anual al Consiliului Mondial al Turismului şi Călătoriilor - World Travel & Tourism Council (WTTC) arată că sectorul ”Călătorii şi Turism” nu numai că reprezintă peste 10% din PIB-ul global, ci şi unul din zece locuri de muncă de pe planetă şi unul din patru noi locuri de muncă create la nivel global în ultimii cinci ani.

”Agenţiile de turism au un mare atu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenţei – adică toţi banii achitaţi în avans sunt asiguraţi, ceea ce nu se întâmplă în cazul în care, de exemplu, s-a achiziţionat un bilet de avion de pe o platformă online ori direct de pe site-ul companiei şi s-a făcut o rezervare hotelieră direct la prestator ori printr-o altă platformă. În cazul oricărui eveniment nedorit, imprevizibil, agenţia oferă (sau e obligată să ofere) consultanţă şi soluţii. În cazul rezervărilor “pe cont propriu” toate riscurile de neconformare sunt preluate şi asumate de călător. În astfel de vremuri, oamenii simt nevoia mai mult ca oricând de o ”umbrelă”, de un sprijin. Această ”umbrelă” putând însemna cineva care să aibă grijă de tine iar acela poate fi angajatorul, consultantul, medicul, avocatul etc. Agentul de turism este consultant, oferă soluţii, variante, opţiuni. Agenţiile de turism nu mai sunt privite de mult timp, în toată lumea, de către hotelieri sau de către companiile aeriene, drept revânzători sau comisionari, ci sunt văzute drept parteneri. Care pot şi au dreptul să creeze pachete turistice, să ofere cât mai multe opţiuni avantajoase clientului final. Consultantul în turism îţi oferă cele mai bune şi mai eficiente variante şi îţi scuteşte timpul de căutare. Plus că agenţiile de turism pot negocia tarife mai bune. Din păcate, acest lucru încă nu este înţeles de mulţi”, arată ANAT.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Cei doi ani de pandemie au reorientat turiştii către agenţiile de turism, care identifică soluţii în cazul unor probleme apărute din motive independente de voinţa turistului.

ANAT prezintă şi atuurile agenţiilor de turism.

1.Organizează pachete turistice cu curse charter, atât cu avionul, cât şi cu autocarul, pentru destinaţii de vacanţă precum Turcia, Grecia, Bulgaria, Egipt, Malta, Cipru, Spania dar şi pentru destinaţii exotice precum Zanzibar, Maldive sau Republica Dominicană. Agenţiile asigură un rulaj mare pentru partenerii din aceste destinaţii. Dacă ar dori să-şi rezerve pe cont propriu vacanţele către aceste destinaţii, un turist va trebui să-şi asigure transportul, transferurile şi cazarea separat.

2. Ofertele tip early booking, care sunt apanajul agenţiilor de turism, în parteneriat cu hotelierii şi touroperatorii de la destinaţie. Aceste oferte au fost lansate pentru sezonul estival 2023 începând cu luna octombrie, iar până la 31 ianuarie există cele mai mari praguri de reduceri, care pot ajunge până la 40%, în funcţie de hotel şi de destinaţie. Campaniile de reduceri continuă apoi şi următoarele 2 luni, chiar dacă reducerile sunt ceva mai mici. Deja, rezervările pentru oferte tip early booking din octombrie până în prezent au crescut cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ceea ce indică dorinţa turiştilor români de a călători şi o mai mare predictibilitate. Cine rezervă pachete turistice early booking are garanţia hotelului dorit, perioadei dorite şi, fireşte, a destinaţiei dorite. De asemenea, early booking acoperă majorările de tarife cauzate de rata inflaţiei şi de creşterea preţurilor la multe utilităţi şi bunuri de larg consum, fenomen întâlnit în toată lumea.

3. Un agent de turism profesionist este consultant de turism, oferă întotdeauna soluţii şi alternative. Agentul de turism se numără printre puţinii consultanţi neplătiţi de către public, care trăiesc doar din salariile şi comisioanele oferite de angajator. Mai precis, dacă un potential turist primeşte informaţii de la agentul de turism fără a achiziţiona un pachet turistic, nu va plăti nimic pentru acest serviciu. În SUA şi în anumite state din Europa occidentală, există o taxă pentru consultanţă, deci pentru obţinerea informaţiilor de călătorie.

4. Siguranţa transportului aerian. Agenţiile s-au străduit mereu să reruteze clienţii lor respectiv să le recupereze banii în cazul anulărilor sau întârzierilor unor curse aeriene. De altfe, este obligaţia lor, deşi ideal ar fi un Fond de garantare pentru companiile aeriene, aşa cum există în Danemarca şi în alte câteva state europene. ANAT a solicitat crearea unui asemenea fond pentru România iar proiectul este în lucru. În general agenţiile de turism lucrează cu companii aeriene de linie / naţionale, care sunt membre ale unor alianţe internaţionale sau închiriază avioane în regim charter pentru propriile destinaţii operate.

5. Agenţii de turism sunt dedicaţi şi îşi fac munca cu pasiune. Dacă navigarea în lumea regulilor companiilor aeriene, a vizelor, a operatorilor de turism, a transfrontalierelor, a sezonului în schimbare, a măsurilor de precauţie pentru sănătate şi a vizelor era dificilă înainte, lucrurile sunt pe cale să devină mult mai complicate pentru călători după COVID-19. În repetate rânduri, agenţii de turism dovedesc cunoştinţe, pasiune de a învăţa continuu şi o concentrare impecabilă asupra clienţilor pentru a le transforma visele de călătorie în realitate.

6. Aveţi la îndemână un contact personal, uman. Un consultant care poate oferi informaţii şi soluţii oricând.

7. Pregătire şi planificare. Călătorii pot economisi timp preţios şi pot avea încredere că planurile lor de călătorie se vor desfăşura fără probleme, deoarece călătoria este planificată de un expert.

Dacă există ceva neprevăzut care se întâmplă în timpul călătoriei (cum ar fi cenuşa vulcanică în Bali sau închiderea graniţelor, de exemplu) agentul de turism te poate ajuta să rezolvi planurile alternative.

Puteţi considera un agent de turism drept un factor suplimentar (şi crucial) al poliţei de asigurare şi însoţitorul vostru de călătorie invizibil, dar necesar. Agenţia de turism crează un pachet turistic complex şi poate asigura toate serviciile necesare, inclusiv transferuri sau excursii opţionale.

8. Agenţiile de turism NU sunt mai scumpe decât ce obţineţi online. În spatele unei agenţii de turism există un sediu sau mai multe de cele mai multe ori închiriate dar şi personal cu know how, experienţă. Agenţii de turism sunt adesea la curent cu oferte exclusive şi tarife speciale pe care alţii nu le pot accesa.

9. Atenţia la detalii. În timp ce călătoriile ar putea părea uşor de rezervat la prima vedere, opusul poate fi adesea adevărat odată ce treceţi de doar rezervarea unui simplu zbor undeva. Ultimul lucru pe care îl doreşti ca turist este să vii la hotelul tău din oraş după un zbor lung peste noapte, să ţi se spună că check-in-ul se deschide în 5 ore, la 8 dimineaţa. Din fericire, pentru că ai apelat la un agent de turism, acesta v-a rezervat într-un hotel cu check-in 24 de ore şi vei fi dus imediat în camera ta. Sau dacă la hotelul de la destinaţie este ”overbooking”, deci toate camerele sunt ocupate desi există rezervare efectuată, situaţie rar întâlnită dar posibilă, agentul de turism vă va găsi rapid un alt hotel cel puţin de aceeaşi calitate, urmând ca agenţia să se compenseze ulterior cu hotelul în cauză.

10. Agenţii de turism cunosc destinaţiile recomandate. Majoritatea hotelurilor din ofertele agenţiilor de turism au fost vizitate de către agenţii tăi sau măcar de către reprezentanţii agenţiilor touroperatoare / partenere. Un agent de turism va şti să-ţi spună care sunt atât avantajele, cât şi dezavantajele unei regiuni, unei staţiuni, unei structuri de cazare. Site-urile oferă de multe ori fotografii atractive, aşa cum este firesc din punct de vedere comercial însă consultantul în turism îţi va spune propriile impresii sau impresiile aflate de la parteneri de încredere. Pentru că este simplu – un client dezamăgit înseamnă un minus pentru o agenţie, care preferă să fie sinceră şi directă cu turiştii ei.

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) estimează o creştere a cererii turistice pentru 2023, atât pentru outgoing şi turism intern, cât şi pentru incoming, în cazul în care nu vor interveni alţi factori externi.

”Turiştii români sunt atenţi la cheltuieli însă doresc mai mult ca oricând să călătorească din nou. Rezervările early booking i-au ajutat să scoată mai puţini bani din buzunar şi să-şi ajusteze bugetele. Turiştii conştientizează că printr-o agenţie de turism economisesc timp, bani şi evită alte costuri ascunse. Plus că întotdeauna va exista un consultant care îţi va răspunde la telefon, atât la bine, cât şi la rău. Alături de turiştii care trebuie să fie mulţumiţi, agenţiile de turism reprezintă parteneri eficienţi şi de încredere pentru hotelieri, pentru companii aeriene, companii de croaziere şi alte firme transportatoare, pentru ghizii de turism precum şi pentru alte companii din domeniul turismului sau din domeniile conexe, precum sunt parcurile de distracţie şi de aventură, asigurându-le acestora clienţi şi, fireşte, un rulaj bun”, mai arată ANAT.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.