Numărul şi valoarea comenzilor în octombrie au crescut cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, anunţă platforma MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce, potrivit căreia trendul ascendent va continua şi în noiembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Contextul imprevizibil care se menţine a generat noi creşteri spectaculoase în online în lunile septembrie-octombrie. Astfel, pe platforma MerchantPro, la nivelul celor peste 1.500 de magazine active, numărul şi valoarea comenzilor în octombrie au crescut cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut. În perspectiva Black Friday, trendul ascendent va continua şi în noiembrie, când se aşteaptă creşteri medii de 35-40% faţă de vânzarile înregistrate la Black Friday 2019”, anunţă platforma.

După ce perioada iunie – august a cunoscut o creştere mai temperată faţă de 2019, de 35% în valoarea tranzacţiilor, respectiv 30% în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcţionează pe platforma de eCommerce MerchantPro, toamna a venit cu noi creşteri-record.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Astfel, în luna septembrie creşterea pe cele două segmente analizate a fost de 39%, faţă de perioada similară din 2019, în timp în octombrie aceasta a fost de 50%.

”Printre factorii care au stat la baza dinamicii pozitive se numără atât începerea şcolii, cât şi noile restricţii şi precauţii în contextul pandemic actual. Comportamentul de cumpărare orientat către online pe care l-am observat în primele luni de pandemie se menţine. Acesta produce noi creşteri la nivelul magazinelor de pe platformă. Cel mai probabil, sfârşitul de an va continua trendul ascendent având în vedere atât perioada campaniilor de Black Friday, cât şi a sărbătorilor ce urmează”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Perioada a marcat şi schimbări în zona domeniilor active pe platformă. Astfel, iniţial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii ca produse alimentare, de îngrijire personală şi curăţenie. Apoi interesul românilor a mers şi către zona magazinelor cu servicii şi produse din segmentul fashion, beauty, home&deco.

”La începutul acestei perioade s-a crezut că odată cu ieşirea din starea de urgenţă este posibil să înregistrăm scăderi mult mai mari. Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecţie pentru online – atât din partea furnizorilor de produse şi servicii, cât şi a clienţilor finali – se menţine şi nu dă semne că reorientarea este una temporară. Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context normal, în 3-5 ani”, a mai precizat Arthur Rădulescu.

Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse.

MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din ecommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare. 

ShopMania Net a avut o cifră de afaceri de 1 milion de euro în 2019. Compania operează comparatorul de preţuri Shopmania.ro şi platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezintă 50% din business.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.