Vânzările producătorilor de cozonaci din România ar putea depăşi anul acesta 1,5 miliarde de lei, ceea ce ar reprezenta o creştere de 6,3% faţă de 2015, se arată într-o analiză realizată de KeysFin, care mai arată că în perioada sărbătorilor de iarnă, patiserii şi brutari mizează pe un consum de aproape 10 milioane de cozonaci.
Afacerile firmelor producătoare de cozonaci, printre care cele mai cunoscute sunt Vel Pitar şi Boromir, au evoluat susţinut în ultimii ani, de la 1,19 miliarde de lei în 2011 la 1,41 miliarde de lei în 2015, iar perspectivele anului 2016, având în vedere datele financiare parţiale, indică faptul că se va depăşi pragul de 1,5 miliarde de lei.
Potrivit KeysFin, pe piaţa românească activează peste 50 de companii producătoare de cozonaci, iar circa 12 au fost înfiinţate în 1994. Cele mai vechi şase firme din domeniu apar în statistici încă din 1991.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Datele financiare arată că afacerile cu cozonaci sunt un business cu potenţial, dovadă că profitabilitatea firmelor producătoare s-a dublat în intervalul 2011-2015, de la 36,4 milioane lei la 82,2 milioane lei.
„Statistica ia în calcul numai firmele care au declarat legal producţia acestui tip de produs. Există, bineînţeles, o marjă statistică ridicată, având în vedere că, în preajma sărbătorilor de Paşte sau de Crăciun, sunt foarte mulţi producători de panificaţie care îşi reorientează producţia către cozonac, pască şi alte specialităţi”, afirmă analiştii KeysFin.
Analiza mai arată că sezonul de Crăciun din 2016 va fi cel mai bun din ultimii 10 ani pentru producătorii de cozonaci din România.
În perioada sărbătorilor de iarnă, patiserii şi brutari mizează pe un consum de aproape 10 milioane de cozonaci.
Potrivit datelor Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), consumul de cozonaci a crescut în fiecare an cu aproximativ 1 milion de bucăţi, de la 7,3 milioane în 2014, la 8,1 milioane în 2015.
Potrivit ROMPAN, cozonacul românesc are succes la export în principal în ţări precum Germania, Marea Britanie, Spania şi Italia, acolo unde sunt şi comunităţi importante de români.
Statisticile patronatului, din care fac parte 300 de societăţi, arată că patiserii români domină piaţa autohtonă în faţa importurilor, 80% dintre consumatori preferând cozonacii tradiţionali.
Numărul salariaţilor din acest sector a avansat, în perioada 2011-2015, de la 10.383 la 11.182 de angajaţi.
„Vorbim de piaţa legală din acest sector. O perspectivă mai largă, care să includă şi activităţile din zona gri a economiei dublează practic aceste cifre, profitabilitatea celor care evită taxele fiind, bineînţeles, superioară”, afirmă experţii.
Informaţiile prezentate sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.