În luna martie 2018 s-au înregistrat 262 de incidente aviatice, adică 2,37% din totalul zborurilor, cifră care reprezintă cea mai ridicată valoare din prima jumătate a anului, pe principalele aeroporturi din România, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obţinerea despăgubirilor pentru pasageri. În schimb, cea mai bună lună pentru călători a fost februarie, când s-au înregistrat doar 45 de întârzieri mai mari de trei ore sau anulări ale zborurilor, adică 0,49% din total.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În prima parte a anului s-au înregistrat 64.330 de zboruri din şi dinspre principalele aeroporturi ale ţării şi 749 de zboruri cu incidente. Anul trecut, în România s-au înregistrat 782 de incidente care au condus la circumstanţe neplăcute pentru pasageri, din totalul de 203.403 zboruri comerciale”, a informat compania.

La nivel european, cei mai ghinionişti pasageri au avut parte de situaţii neplăcute pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, unde s-au înregistrat peste 8.800 de incidente. Următoarele aeroporturi în topul incidentelor în prima jumătate a anului 2018 au fost Frankfurt şi Amsterdam, cu peste 6.000 şi respectiv peste 5.200 de zboruri întârziate sau anulate.

“Ne aşteptăm să avem multe incidente şi în a doua parte a anului, din cauza unor greve înregistrate în mai multe state din UE. În plus, se înregistrează un trend global, de creştere rapidă a numărului de pasageri, cu 10-15% pe an, dar infrastructura nu poate ţine pasul cu acest ritm, prin urmare, numărul de zboruri cu probleme va creşte. De aceea, este important ca pasagerii să ştie ce drepturi au când zborul întârzie sau este anulat. În primul rând, companiile aeriene trebuie să asigure călătorilor cazare peste noapte, hrană, să ofere alternative pentru zborul anulat sau întârziat şi să răscumpere valoarea biletului. În al doilea rând, pasagerii au dreptul la compensaţii de până la 600 de euro în cazul în care incidentul este din vina companiei aeriene”, a declarat directorul general al Flight Refund, Anikó Bolyó. 

Potrivit legislaţiei europene, grevele care perturbă activitatea companiilor aviatice nu reprezintă evenimente în urma cărora se pot cere despăgubiri.

În egală măsură, nu se pot acorda compensaţii în cazul vremii nefavorabile, tulburărilor politice sau atentatelor teroriste. În schimb, se pot obţine despăgubiri dacă zborul înregistrează întârzieri de cel puţin trei ore, cursa este anulată sau compania aeriană refuză îmbarcarea pasagerului.

Potrivit Regulamentului European 216/2004, pasagerii pot primi din partea companiei aeriene o compensaţie pentru zborurile efectuate în ultimii trei ani. Mai mult, procentul celor care ştiu că pot apela la firme specializate pentru a-şi recupera banii într-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce înseamnă că cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro, arată datele Flight Refund.

Serviciul Flight Refund a fost înfiinţat în 2012, de către două persoane particulare, economistul şi specialistul în comunicare Barbara Schulhof şi Tamás Doffek, investitor particular. Încă din 2016, compania are clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franţa, Portugalia şi Spania. În 2018, România a devenit piaţă de interes major, activitatea companiei fiind susţinută de un birou local.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.