Utilizatorii reţelelor de socializare din China şi-au îndreptat joi furia către Amazon.com, după ce au descoperit tricouri comercializate pe site-ul său inscripţionate cu sloganuri care susţin protestele anti-guvernamentale din Hong Kong, transmite Reuters.
Hashtag-ul “Amazon T-Shirts” a devenit miercuri al patrulea cel mai folosit pe reţeaua de socializare Weibo, similară Twitter, într-o serie de critici la adresa companiilor străine care au stârnit subiectul sensibil al statutului teritorial al Hong Kongului.
Tabloidul Global Times, al publicaţiei de stat People’s Daily, a relatat că mulţi chinezi au găsit la vânzare online tricouri inscripţionate cu sloganuri ca “Free Hong Kong Democracy Now” şi “Hong Kong is Not China”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Un număr mare de internauţi au acuzat Amazon de insensibilitate faţă de poporul chinez, iar un comentator a scris pe Weibo: ”Amazon a plecat deja din China, nu? Trebuie să dăm o lecţie acestei companii”.
În luna iulie, gigantul de comerţ electronic şi-a închis serviciul de cumpărături local, dar continuă să livreze produse în China.
Un reprezentat al Amazon nu a răspuns solicitării de comentarii din partea Reuters.
Protestele din Hong Kong atrag atenţia presei din regiune, în condiţiile în care activiştii au ocupat locuri publice în centrul financiar cu operaţiuni globale de peste 10 săptămâni, pentru a atrage atenţia asupra erodării libertăţilor civile în Hong Kong.
Mai multe celebrităţi din China şi-au întrerupt relaţiile cu un număr de branduri de modă, în această săptămână, după ce utilizatorii online au semnalat că acestea comercializează îmbrăcăminte inscripţionate cu mesaje care se referă la Hong Kong şi Taiwan ca ţări separate de China.
Versace, Calvin Klein şi alte branduri şi-au exprimat scuze online.
Coach, care a fost criticată din cauza unui tricou inscripţionat, care se referea la Taiwan ca o entitate distinctă faţă de China, a anunţat că în mai 2018 a descoperit ”o inadvertenţă gravă” în cazul unei piese de îmbrăcăminte, pe care a retras-o de la vânzare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.