Alexandrion Grup România, cel mai mare producător de băuturi spirtoase din ţară, va inaugura o distilerie în statul New York, SUA, la finalul anului viitor. Investiţia, estimată initial la 100 milioane dolari, va ajunge în final la 120-130 milioane dolari, pe fondul scumpirilor metalelor, a declarat marţi pentru News.ro Nawaf Salameh, preşedinte fondator Alexandrion Group.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Fabrica va avea cea mai mare capacitate din statul New York. Ea trebuie să livreze pe piaţă în jur de 30-40 milioane sticle whiskey anual.

”Sperăm că la anul, spre sărbătorile de iarnă, să-I dăm drumul. Dacă nu ne încurcă acest… launii vor să facă profit pe urma războiului din Ucraina. Toată lumea caută scuze să crească preţul, am acceptat creşterile de preţ la anumite metale şi mi-au promis partenerii mei care se ocupă de acest proiect că la anul va fi gata, dacă nu se mai întâmplă o şmecherie, să mai retragem produse de pe piaţă. Sper la anul să fie gata”, a declarat pentru News.ro Nawaf Salameh, preşedinte fondator Alexandrion Group.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În afară de creşterile de preţ la inox, cupru, de exemplu, compania se mai confruntă cu o problemă, că furnizorii întârzie livrările.

Valoarea investiţiei va creşte cu 20-30%, spune el, faţă de cât estima initial.

”Noi, pentru distilerie, am alocat iniţial 100 milioane dolari, bani ce urmau a fi investiţi în cinci ani de zile. Până acum s-a investit în jur de 10 milioane dolari şi urmează să mai fie investiţi în jur de 40 milioane dolari. La cei 40 milioane dolari care trebuie alocaţi, deja avem o creştere în jur de 20%, dacă nu mai mult. Vor fi în jur de 50 milioane dolari. Programul merge mai departe. Nu ne ajung 100 milioane dolari, va fi în jur de 120-130 milioane dolari”, spune Nawaf Salameh, care precizează că aceste creşteri de preţ ale metalelor au fost artificiale.

Compania a anunţat pentru prima dată intenţia de a dezvolta distileria în State Unite ale Americii în iulie 2017.

Alexandrion Group a devenit o afacere globală amplă, condusă de entitatea nou creată, Family Office

Alexandrion Group are o nouă structură organizaţională care permite o gestionare mai eficientă a afacerilor grupului, care au cunoscut o expansiune amplă la nivel global, ȋn ultimii ani. Un rol cheie ȋn această structură ȋl are entitatea Family Office, condusă de un preşedinte, rol ocupat de Nawaf Salameh şi de doi vicepreşedinţi, roluri care vor fi ocupate de doi dintre cei trei fii ai săi, Antonio Salameh şi Roberto Salameh.

“În 1994 am pus bazele unei afaceri cu entuziasmul, energia şi viziunea unui tânăr antreprenor aflat la ȋnceput de drum, care ȋşi dorea să cucerească lumea”, a spus Nawaf Salameh, preşedinte fondator Alexandrion Group.

El spune că a avut doi lideri puternici, marcanţi, ca surse de inspiraţie pentru viziunea sa de business: Alexandru cel Mare şi Constantin Brâncoveanu.

”După aproape 30 de ani, afacerea mea este liderul pieţei de băuturi spirtoase şi vinuri din România şi un jucător puternic, aflat ȋntr-un proces strategic de expansiune globală agresivă. Astăzi, Alexandrion Group nu mai reprezintă un singur om, Nawaf Salameh, ci familia Salameh. Eu am fost cel care a pus bazele afacerii, am construit-o până la nivelul de jucător global, iar mai departe o voi conduce transferând viziunea şi valorile mele generaţiilor viitoare, pentru a asigura continuitatea şi integritatea business-ului. Această afacere va rămâne ȋntotdeauna ȋn familie. Generaţiile viitoare nu vor putea ȋnstrăina nicio parte din afacerea de familie”, a adăugat Salameh.

Family Office coordonează serviciile partajate la nivelul grupului: finanţe si control, tehnologia informaţiei şi tranformare digitală, lanţ de distribuţie, juridic, conformitate şi reglementare, marketing şi branding, afaceri corporative internaţionale, resurse umane şi trade marketing, conduse de Chief Experience Officers (CXO), precum şi afacerile grupului ȋn diverse segmente: distilerii şi fabrici, distribuţie şi trading, hoteluri şi magazine, energie şi imobiliare, conduse de Chief Executive Officers (CEO).

Salameh a subliniat şi faptul că este extrem de important ca realizările şi rezultatele financiare ale unui grup, aşa cum este Alexandrion Group, trebuie ȋnţelese de public şi raportate la nivel global, nu doar la nivelul ţării de origine a investiţiei, pentru a reflecta corect amploare proiectelor şi valoarea lor.

“Alexandrion Group trebuie privit de către cei care realizează topuri ȋn România, ca o organizaţie globală, nu doar din prisma companiei cu cea mai mare cifră de afaceri din grup. Pentru a reflecta realitatea, aceste topuri trebuie să includă şi grupuri de companii, nu doar companii şi trebuie luată ȋn considerare activitatea din toate ţările ȋn care grupul este prezent. Antreprenorii care au reuşit să iasă ȋn afara graniţelor ţării şi să construiască afaceri internaţionale, trebuie să fie o sursă de inspiraţie şi motivare pentru ceilalţi antreprenori, care, poate, nu au curajul, ȋncă, să facă o astfel de mişcare. Topurile realizate astfel descurajează antreprenorii, ȋn loc să ȋi motiveze. Fiecare companie sau grup de companii trebuie tratat la valoarea sa reală”, a explicat Nawaf Salameh.

El afirmă că atunci când a deschis firma din Brazilia nu s-a gândit doar la afacerea sa, ci la toţi antreprenorii din România care i-ar putea urma exemplul.

”Am deschis o uşă şi pentru alte companii sau grupuri de companii ȋnfiinţate ȋn România. Trebuie să fim conştienţi cu toţii că, ȋn ziua de astăzi, toate informaţiile lansate ȋn spaţiul public se propagă rapid la nivel internaţional, aşa că acestea trebuie să fie corecte şi complete. În caz contrar pot afecta puternic imaginea organizaţiilor sau a celor despre care se vorbeşte” a adăugat Nawaf Salameh.

La ȋnceputul lunii martie, Alexandrion Group a încetat parteneriatul său cu producătorul de vodcă de origine rusă, Beluga Group, asumându-şi pierderi ȋn valoare de aproximativ 1 milion de euro, ca parte a eforturilor sale de a-i susţine pe cei afectaţi de criza din Ucraina. Pentru a acoperi cererea pe acest segment, generată de sancţiunile impuse producătorilor ruşi, Alexandrion Group a creat o echipă de experţi ȋn băuturi spirtoase globală. Această echipa care va crea o varietate mare de branduri de votcă.

“Suntem ȋntr-un proces agresiv de ȋnlocuire a brandurilor de votcă rusească eliminate din piaţa internaţională. Avem o echipă formată din experţi din mai multe părţi ale lumii, cu know-how vast, capabilă să producă cea mai bună votcă. În curând vom lansa o votcă premium care va schimba regulile ȋn categorie” a concluzionat Salameh.

Alexandrion Group este lider în producţia şi distribuţia băuturi spirtoase şi vinuri din România şi singurul producător de single malt din ţară. Grupul are o istorie de peste 200 de ani în industria de băuturi spirtoase locale, producând unele dintre cele mai puternice mărci din România, la DISTILERIILE ALEXANDRION SABER 1789. Portofoliul de produse include băuturi tradiţionale româneşti şi produse internaţionale. Alexandrion 5* şi 7*, vinars Brâncoveanu XO, VS şi VSOP, lichiorul de fructe SABER Elyzia, distilatul de fructe Zolmyr, Vodka Kreskova şi alte produse. Începând cu anul 2018, grupul şi-a extins activitatea, completându-şi portofoliul cu vinuri, liniştite şi spumante, produse de Crama The Iconic Estate.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.