Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 30,6 milioane de lei în primul semestru al anului, o creştere cu 7% faţă de semestrul 1 din 2023.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 30,6 milioane de lei în primul semestru din 2024, o creştere cu 7% faţă de S1 2023, EBITDA de 2,3 milioane de lei, o majorare cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 1,4 milioane de lei, un avans de 15%” anunţă compania.

În ceea ce priveşte împărţirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primul semestru din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a crescut cu 4% faţă de S1 2023, până la 12 milioane de lei. Veniturile din vânzarea de fertilizanţi au ajuns la 10,7 milioane de lei, în urma unei creşteri de 10% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Evenimente

30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

„Prima jumătate a acestui an a adus o evoluţie oscilantă a sectorului agricol din România, deşi primul trimestru arătase foarte promiţător, cerealele şi rapiţa pornind bine în vegetaţie, ceea ce oferea premise pentru recolte cu un randament foarte bun. Ulterior, culturile de primăvară au fost înfiinţate în condiţii climatice bune, având şi ele o pornire reuşită în vegetaţie. Totuşi, ca urmare a preţurilor mici la cereale, în T1 2024 a existat o reticenţă majoră din partea fermierilor în utilizarea tehnologiilor mai avansate. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, seceta şi canicula au afectat toate culturile, atât pe cele de toamnă, care au avut producţii mai mici la hectar comparativ cu estimările, cât şi pe cele de primăvară. În ciuda evoluţiei nefavorabile a sectorului agricol, datorită strategiilor de business adaptate nevoilor actuale ale fermierilor, compania noastră a înregistrat venituri şi profit în creştere în comparaţie cu 2023. Toate categoriile de venituri au înregistrat un trend pozitiv, deşi creşterile au fost marginale, ca urmare a situaţiei financiare dificile a fermierilor”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

Seminţele input au înregistrat vânzări de 7,5 milioane de lei, o majorare cu 10% în comparaţie cu primele şase luni din 2023. În plus, activitatea de trading de cereale a generat vânzări de 4,9 milioane de lei, +4%, în timp ce vânzarea de combustibil input a crescut cu 4% faţă de S1 2023, la 216 mii de lei.

Pentru perioada următoare, Agroland Agribusiness se va concentra pe îmbunătăţirea proceselor interne, pe consolidarea prezenţei geografice şi pe extinderea zonei de activitate în partea de vest a României. În ceea ce priveşte portofoliul de produse, compania va continua să aducă produse noi pe piaţa din România, cu soluţii tehnologice adaptate la specificul pieţei şi la clima din România. Începând din acest an, prin colaborări cu fermierii din portofoliul său, compania va începe producţia de genetică proprie cu soiuri exclusive de păioase – grâu, orz şi triticale.

„Deşi situaţia sectorului agroalimentar din România rămâne una precară ca urmare a secetei prelungite, există în continuare oportunităţi pe care nu le-am exploatat până în prezent şi care vor deveni prioritare în strategia noastră viitoare. Suntem încrezători că, în pofida tuturor acestor influenţe externe, fermierul român este în căutare de soluţii şi produse care să îi permită să facă faţă provocărilor actuale. În acest sens, venim şi în acest an în întâmpinarea nevoilor lor cu soluţii adaptate şi adaptabile noilor condiţii pedoclimatice, atât pe partea de genetică-seminţe, cât şi pe partea de inputuri. Avem deja experienţa necesară pentru a gestiona corect această perioadă volatilă traversată de fermieri şi vom continua să fim alături de clienţii noştri pentru obţinerea de culturi rentabile”, a adăugat Florin Radu.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 23 de milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmboviţa, Ilfov, Ialomiţa, Giurgiu, Călăraşi, Tulcea, Brăila şi Constanţa. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.