Agroland Agribusiness, companie antreprenorială românească din Grupul Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 46,3 milioane de lei în primele nouă luni, în scădere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, şi un profit net de 1,3 milioane de lei, mai mic cu 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 46,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2023, o scădere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, EBITDA de 2,9 milioane de lei, o scădere de 9%, şi un profit net de 1,3 milioane de lei, o micşorare cu 22% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022”, anunţă compania.

La nivelul veniturilor pe categorii, în primele nouă luni din 2023, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a fost reprezentată de activitatea de trading de cereale, care a crescut cu 39% faţă de perioada similară din 2022, până la 17,7 milioane de lei. Astfel, deşi preţurile la cereale au fost semnificativ mai mici, cantitatea tranzacţionată a fost cu 64% mai mare comparativ cu T3 2022. Categoria pesticide a înregistrat un avans de 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2022, până la 13,5 milioane de lei.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Trimestrul trei din acest an a continuat să reprezinte o perioadă plină de provocări pentru sectorul agricol din România şi nu numai, determinată de seceta pedologică accentuată şi producţia înregistrată la nivel mondial. Astfel, în ciuda unor recolte mai mici în ţara noastră, trendul descrescător al preţurilor din primul semestru a continuat, acestea scăzând, în medie, cu 30-40%, în contextul creşterii producţiilor agricole la nivel global. Chiar şi în acest context dificil, datorită experienţei şi profesionalismului echipei, aceasta a reuşit să transforme activitatea de trading de cereale în principalul generator de venituri al companiei, cu creşteri importante atât în ceea ce priveşte veniturile încasate, cât şi cantităţile tranzacţionate. De asemenea, am înregistrat creşteri ale vânzărilor de pesticide şi seminţe input, acesta fiind un efect al majorării numărului de clienţi şi a suprafeţelor de teren pe care aceştia le exploatează”, a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness.

Vânzările la fertilizanţi au scăzut cu 52% în comparaţie cu primele nouă luni ale anului precedent, ajungând la 11,5 milioane de lei, achiziţia acestora fiind limitată de lichiditatea scăzută a fermierilor. Seminţele input au generat venituri de 9 milioane de lei, o majorare cu 14%, în timp ce vânzările de combustibil input au scăzut cu 4%, până la 297 de mii de lei.

„Având în vedere contextul actual, influenţat de seceta prelungită, care a dus la nerăsăriri şi la incertitudinea unei recolte care să suporte costurile actuale, suntem nevoiţi să efectuăm o nouă revizuire a bugetului de venituri şi cheltuieli pentru acest an, prin scăderea cifrei de afaceri de la 76,6 milioane de lei la 61 de milioane de lei şi a profitului net de la 2,6 milioane de lei la 1,2 milioane de lei. În ciuda rezultatelor sub aşteptări din 2023, situaţia financiară a companiei rămâne una solidă, înregistrând, comparativ cu trimestrul anterior, o creştere de 457% a poziţiei de numerar şi o scădere cu 41% a creanţelor, ca urmare a gestionării eficiente din punct de vedere financiar. Suntem încrezători că anul următor va fi unul mai bun pentru agricultura din România, cu creşteri importante ale vânzărilor pe toate segmentele de inputuri. Acest sentiment pozitiv se datorează precipitaţiilor înregistrate în această perioadă în majoritatea zonelor, în timp ce preţurile la cereale pot înregistra anul viitor o creştere datorită atingerii plafonului inferior al profitabilităţii pentru fermierii români”, a adăugat Florin Radu.

În primele nouă luni ale anului, Agroland Agribusiness a facturat un număr de 459 de clienţi, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ca urmare a consolidării relaţiei cu partenerii existenţi, a creşterii vizibilităţii companiei şi atragerii de noi clienţi.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de aproximativ 24 de milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmboviţa, Ilfov, Ialomiţa, Călăraşi, Tulcea, Brăila şi Constanţa. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar şi ca potenţial cumpărător al culturilor fermierilor. Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.