Paravion, una din cele mai mari agenţii de turism din România, a anunţat luni că va intra în insolvenţă începând de marţi, 8 august, şi urmează să închidă portalul turcesc Bavul.com, motivând decizia prin scăderea dramatică a afacerilor din Turcia, pe fondul problemelor politice şi de securitate traversate de această ţară în ultimul an.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Paravion va intra în insolvenţă. Turiştii nu vor fi afectaţi, toată activitatea companiei se va desfăşura pe Paravion.ro”, a declarat luni, pentru News.ro, directorul general al Paravion, Remus Vişan.

Paravion.ro se numără printre jucătorii din turismul românesc cei mai expuşi la piaţa turcească, afectată în ultimul ande o scădere puternică a numărului de turişti străini, mai ales europeni, pe fondul retoricii anti-occidentale tot mai pronunţate a regimului Erdogan.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Prima jumătate a anului a confirmat instabilitatea, situaţia din Turcia devenind şi mai dificilă. Deprecierea puternică a lirei turceşti din ultimul trimestru al lui 2016, de peste 30%, s-a tradus printr-un declin al vânzărilor internaţionale de bilete de avion şi al marjei de profit din Turcia în 2017. Astfel, s-a decis închiderea Bavul şi reorganizarea Paravion”, arată un comunicat emis luni de Paravion.

În 2015, Paravion a preluat de la Turkcell portalul de rezervări online Bavul.com, cu un portofoliu de peste 300.000 de utilizatori.

După achiziţie, în 2016, Bavul a înregistrat afaceri de 23 de milioane de euro, însă, contextul socio-politic din Turcia şi devalorizarea lirei turceşti au afectat dramatic dezvoltarea investiţiei şi, implicit, business-ul Paravion.

În 2016, pe Paravion au fost efectuate peste 175 milioane de căutari online de bilete de avion, cu o medie de 20.000 de căutari pe oră, iar vânzările Paravion au depăşit 440.000 de bilete avion.

Paravion a raportat anul trecut afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro. Operaţiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.

În România, 84% din afacerea companiei a fost generată de biletele de avion vândute. Pentru acest an, reprezentanţii companiei mizau în luna martie pe o evoluţie constantă.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.