Agenţia de turism online eSky a înregistrat o cifră de afaceri de 7,4 milioane de euro în România în 2019, în creştere cu 27,5 % faţă de anul 2018, când a raportat afaceri de 5,8 milioane euro, arată un comunicat al companiei.
Compania a înregistrat la nivelul anului trecut "o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacţionată de 45,5 milioane de euro, cu 23% mai mare faţă de cea din 2018", arată comunicatul.
De asemenea, la nivel global, eSky a avut în 2019 o valoare totală tranzacţionată de 505,7 milioane de euro, marcând astfel o creştere de 81% faţă de anul 2018, la nivel global. Tot în 2019, numărul de rezervări pe site-urile şi aplicaţiile de mobil eSky a depăşit 2 milioane şi a crescut cu 65% faţă de rezultatele anului precedent.
"În 2019, pe lângă creşterea volumului de vânzări, am observat şi o creştere constantă a coşului de cumpărături datorată facilităţilor suplimentare achiziţionate de clienţi, cum ar fi: asigurări de călătorie, rezervări la hoteluri sau închirieri de maşini", declară Łukasz Neska, vicepreşedinte şi chief marketing officer eSky.
În ultimul an, eSky şi-a continuat expansiunea prin lansarea operaţiunilor pe două noi continente - Africa (Africa de Sud), precum şi Asia Pacific (Noua Zeelandă). Raza de acţiune a companiei în Europa s-a extins prin lansarea următoarelor pieţe: Germania, Elveţia, Austria, Olanda, Belgia, Italia precum şi ţările Scandinave. În plus, eSky a pătruns pe pieţe noi şi în America de Sud, incluzând aici Chile, Argentina şi Mexic.
"Începutul acestui an a fost unul foarte promiţător, chiar record", spun reprezentanţii companiei.
În ianuarie 2020, valoarea totală tranzacţionată a depăşit 51 milioane de euro la nivel de grup, oferind astfel o creştere de aproape 50% de la an la an.
"Rezultatele financiare din 2019 şi de la începutul acestui an vin ca urmare a expansiunii internaţionale şi a dezvoltării produselor companiei, inclusiv pachetele de zbor + hotel, vacanţele de tip city break şi conexiunile MultiLine, ce sunt formate din oferte de la diverse companii aeriene – low-cost, de linie sau charter", declară Marius Turbatu, global expansion director si managerul HUB-ului din Bucureşti.
Iniţial, primele semne ale răspândirii Covid-19 nu au avut un impact major asupra vânzărilor companiei, spune el.
"Cu toate acestea, de la sfârşitul lunii februarie, când epidemia s-a dezvoltat rapid în Italia şi alte ţări din Europa de Vest, iar companiile aeriene au anulat succesiv zborurile, situaţia de pe piaţa turismului s-a schimbat. În această situaţie, Consiliul de administraţie al eSky a verificat imediat oportunităţile din piaţă şi scenariile posibile pentru a menţine stabilitatea companiei în timpul crizei. A fost elaborată o strategie de acţiune, inclusiv implementarea unui plan de economii, precum şi o reorganizare internă a structurilor angajaţilor pentru a utiliza cât mai eficient resursele companiei pe timpul valabilităţii măsurilor administrative ce limitează posibilităţile de a călători", mai spun reprezentanţii agenţiei de turism.
Obiectivele strategiei sunt să asigure lichiditatea financiară a companiei în perioada vânzărilor limitate şi, în acelaşi timp, să permită posibilitatea reconstruirii structurilor pentru a satisface cererea post etapei de criză.
"Într-o astfel de situaţie dinamică a trebuit să ne adaptăm rapid noilor condiţii şi să construim un plan raţional. Situaţia globală actuală a dovedit că expunerea internaţională extinsă şi gestionarea agilă permit diversificarea vânzărilor. Pieţele lansate în 2019, inclusiv Mexicul, în acest moment, joacă un rol esenţial în vânzările companiei", adaugă Łukasz Neska, vicepreşedinte şi chief marketing officer al eSky.
Experţii eSky prevăd că vânzările ar trebui să înceapă să se recupereze treptat începând cu luna iunie a acestui an.
"Pe baza rezultatelor unui studiu realizat în China, ce arată că printre primele trei nevoi ale oamenilor după epidemie se află dorinţa de a călători, ne putem aştepta la o creştere a interesului la scurt timp după ridicarea restricţiilor. Zona călătoriilor de afaceri se va dinamiza rapid, acolo unde companiile vor dori să ţină pasul cu piaţa. Aceasta dă o lumină pozitivă industriei turismului", adaugă ei.
Cu o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacţionată de 45,5 milioane de euro, eSky este activă pe piaţa locală încă din 2009. Este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de pieţe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât şi în Europa, Asia, Australia şi Africa. eSky oferă servicii complete de travel: bilete de avion, hoteluri, zbor şi hotel (pachete dinamice), închirieri maşini şi asigurări de călătorie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.