Cifra de afaceri a concernului Hornbach a crescut la nivel global, în primul trimestru al anului financiar 2018/19 (1 martie-31 mai 2018), cu 2,7%, ajungând la 1,227 miliarde euro, a anunţat luni compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

De asemenea, rezultatul operaţional (EBIT) ajustat s-a redus cu 14,8%, la 78,9 milioane euro, de la 92,6 milioane euro în perioada similară a anului trecut.

Reprezentanţii Grupului Hornbach se declară mulţumiţi de performanţele din primul trimestru 2018/19, ”în ciuda unui sezon de primăvară mai slab cauzat de condiţiile meteorologice”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Conform aşteptărilor, creşterea moderată comparativ cu anul precedent a cifrei de afaceri, în legătură cu un adaos comercial mai redus, a determinat venituri sub nivelul record al trimestrului de primăvară al anului anterior. Rezultatul per acţiune al holdingului a fost declarat după trei luni la 2,69 euro (anul precedent 3,18 euro). Consiliul de Administraţie se aşteaptă ca deficitul de profit, condiţionat de sezon, al primului trimestru să fie recuperat în trimestrele următoare”, arată un comunicat al grupului.

În cel mai mare subgrup operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerţ cu amănuntul DIY), cifra de afaceri a crescut cu 2,8%, ajungând la 1,16 miliarde euro (anul precedent 1,13 miliarde euro). La acest aspect au contribuit şi două noi magazine de materiale de construcţii şi grădinărit cu suprafaţă de vânzare mare din Zwolle (Olanda) şi din Affoltern (Elveţia), care au fost deschise în primul trimestru.

De asemenea, un magazin de materiale de construcţii cu suprafaţă de vânzare mică din Alzey (Germania) a fost închis ca urmare a lipsei perspectivelor de dezvoltare. Numărul de unităţi de comerţ cu amănuntul DIY se ridică astfel la 31 mai la 157, dintre care 97 în Germania şi 60 în restul Europei.

Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă şi fără a se lua în considerare ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a subgrupului a crescut în primele trei luni cu 2,3%.

„Cu plus 5,4%, obiectivul anului precedent s-a situat foarte sus. În timp ce condiţiile meteorologice din primul trimestru 2017/18 au fost unele ideale pentru proiecte de construcţii şi renovări, din cauza condiţiilor de iarnă din martie 2018 am avut o pornire nefavorabilă în sezonul de primăvară al acestui an. Cu toate acestea, în primul trimestru din 2018/19 am avut o creştere a cifrei de afaceri pe o suprafaţă de vânzare comparabilă, mai ales datorită dinamicii deosebit de îmbucurătoare din afara Germaniei“, declară Roland Pelka, membru al Consiliului de Administraţie.

Cu o valoare de 612,7 milioane euro, cifra de afaceri netă a magazinelor de materiale de construcţii Hornbach de pe piaţa Germaniei s-a situat în primul trimestru aproape la nivelul anului precedent, faţă de 613,4 milioane euro în anul precedent.

În schimb, în celelalte opt ţări, unde Hornbach desfăşoară activităţi comerciale, cifra de afaceri a crescut cu 6,3%, ajungând la 549,4 milioane euro (anul precedent: 516,9 milioane euro). Ponderea cotei din străinătate în cifra de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a majorat la 47,3%, de la 45,7%.

 „Din cauza influenţelor meteorologice, vânzările înregistrează primăvara o marjă de variaţie mare. În trimestrul similar din anul precedent, datorită vânzărilor mari şi a unui adaos comercial îmbunătăţit, am obţinut rezultate excepţionale. În schimb, în primul trimestru 2018/19 semnele au fost invers“, a subliniat Roland Pelka.

De asemenea, rezultatul operaţional (EBIT) ajustat al Hornbach Holding AG & Co. KGaA a scăzut cu 14,8%, la 78,9 milioane euro, de la 92,6 milioane euro). Rezultatul per acţiune al holdingului a scăzut în primul trimestru 2018/19 cu 15,4%, ajungând la 2,69 euro (anul precedent 3,18 euro).

”Consiliul de Administraţie a confirmat prognozele pentru cifra de afaceri şi venituri pentru anul global 2018/19. Acesta consideră că deficitul de venituri al primului trimestru va fi compensat în trimestrele următoare. De aceea, se porneşte în continuare de la faptul că rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative ale Grupului Hornbach din întregul an financiar 2018/19 se va situa aproximativ la nivelul anului financiar 2017/18 (165,6 milioane euro)”, adaugă reprezentanţii grupului.

Fondată în anul 1877, Hornbach deţine 157 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit, în  nouă ţări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveţia, Suedia, Slovacia şi România), dintre care şase în România (două în Bucureşti, unul în Baloteşti, Braşov, Timişoara şi Sibiu).

Hornbach are aproximativ 20.000 de angajaţi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.