Compania farmaceutică americană Moderna a raportat joi venituri pentru trimestrul II care au depăşit aşteptările, dar şi-au redus previziunile de vânzări pentru întregul an, invocând aşteptări de vânzări mai scăzute în Europa, ”un mediu competitiv” pentru vaccinurile respiratorii în SUA şi posibila întârziere a veniturilor internaţionale în 2025, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Compania de biotehnologie se aşteaptă acum că veniturile din produse pentru 2024 vor fi cuprinse între 3 şi 3,5 miliarde de dolari, în scădere faţă de estimările anterioare de 4 miliarde de dolari.

Moderna a început să livreze doze din vaccinul său pentru virusul sinciţial respirator, numit mRESVIA, în SUA, după aprobarea sa, în mai, pentru adulţii în vârstă.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Este al doilea produs disponibil comercial al Moderna după vaccinul său împotriva Covid, pentru care cererea a scăzut pe măsură ce lumea a ieşit din pandemie şi se bazează mai puţin pe vaccinuri şi tratamente de protecţie.

CEO-ul Moderna, Stephane Bancel, a declarat pentru CNBC că a existat ”mai multă intensitate a concurenţei” atât pentru vaccinurile RSV, cât şi pentru Covid.

El a menţionat că mRESVIA este al treilea vaccin RSV care a intrat pe piaţă după vaccinurile Pfizer şi GSK, dintre care ultimul a dominat piaţa anul trecut.

El a adăugat că ”am purtat discuţii destul de intense cu guvernele din întreaga Europă” pentru a livrarea de vaccinuri pentru Covid de la Moderna. Dar ”unele ţări, chiar de săptămâna trecută, ne-au spus că, din cauza unui buget foarte strâns… pur şi simplu nu au capacitatea de a cumpăra mai mult vaccin decât au nevoie, deoarece au deja” un alt contract, a spus Bancel.

El s-a referit la contractul masiv renegociat de furnizare de vaccinuri pentru Covid al Uniunii Europene cu Pfizer şi partenerul său german BioNTech.

El a subliniat, de asemenea, războiul aflat în desfăşurare în Ucraina, care constrânge bugetele guvernamentale.

Cu toate acestea, Moderna se aşteaptă să revină la creşterea vânzărilor în 2025 şi să atingă pragul de rentabilitate până în 2026, odată cu lansarea de noi produse, a spus Bancel.

Compania a înregistrat venituri de 241 de milioane de dolari în al doilea trimestru, iar vânzările de produse pentru Covid-19 au scăzut cu 37% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Moderna a raportat venituri de 344 de milioane de dolari în perioada anului precedent. Compania a spus că scăderea veniturilor a venit în parte dintr-o tranziţie aşteptată către o piaţă sezonieră a vaccinurilor Covid, în care pacienţii îşi fac de obicei vaccinurile toamna şi iarna.

Dar Bancel a spus că Moderna a avut ”un sezon bun de primăvară” în SUA pentru seniori, cărora li se recomandă să primească o doză suplimentară din cea mai recentă rundă de vaccinuri Covid.

Moderna a înregistrat o pierdere netă de 1,28 miliarde dolari, sau 3,33 dolari pe acţiune, pentru al doilea trimestru. Aceasta se compară cu o pierdere netă de 1,38 miliarde USD, sau 3,62 USD pe acţiune, raportată pentru aceeaşi perioadă a anului trecut.

Bancel a spus că compania a pierdut mai puţin decât se aştepta Wall Street, în parte din cauza progresului său în reducerea costurilor. Moderna a avut ”puţin mai multe vânzări decât se anticipa, dar multe economii de costuri, peste ceea ce se aştepta The Street”, a spus el.

”De aceea, sunt cu adevărat mulţumit de progresul pe care îl facem pe ambele fronturi.”

Costul vânzărilor a fost de 115 milioane de dolari, în scădere cu 84% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceasta include 14 milioane de dolari în deprecieri ale dozelor neutilizate de vaccin Covid şi 55 de milioane de dolari în taxe legate de eforturile companiei de a-şi reduce amprenta de producţie, printre alte costuri.

Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare pentru al doilea trimestru au crescut cu 6%, până la 1,2 miliarde USD, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023. Această creştere s-a datorat în principal costurilor cu personalul, inclusiv unui număr mai mare de angajaţi.

Între timp, cheltuielile de vânzare, generale şi administrative pentru perioada respectivă au scăzut cu 19%, până la 268 milioane USD, comparativ cu al doilea trimestru al anului 2023.

Cheltuielile SG&A includ de obicei costurile de promovare, vânzare şi livrare a produselor şi serviciilor unei companii.

Moderna a reuşit până acum să susţină încrederea investitorilor cu privire la calea de urmat după Covid.

Acţiunile Moderna au crescut cu aproape 20% în acest an, datorită creşterii încrederii în ceea ce priveşte pipeline-ul şi platforma sa de mesager ARN, care este tehnologia utilizată în vaccinul său împotriva Covid şi vaccinul RSV.

Compania de biotehnologie are în prezent 45 de produse în dezvoltare, dintre care cinci sunt în faza avansată de testare. Acestea includ vaccinul combinat care vizează Covid şi gripa, care ar putea obţine aprobarea încă din 2025.

Moderna dezvoltă, de asemenea, un vaccin de sine stătător împotriva gripei, un vaccin personalizat împotriva cancerului cu Merck şi injecţii pentru viruşi latenţi, printre alte produse.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.