Acţiunile H&M au scăzut cu mai mult de 14% joi dimineaţă şi au închis în declin cu 13%, după ce compania a raportat o creştere mai mică decât se aştepta a profiturilor din trimestrul al doilea şi a exprimat îndoieli cu privire la vânzările sale în iunie şi la ţinta marjei de profit pe întregul an, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Al doilea mare retailer din lume a declarat că profitul operaţional pentru perioada martie-mai a fost de 7,1 miliarde de coroane suedeze (672 de milioane de dolari), sub cele 7,37 miliarde de coroane suedeze anticipate de analişti, potrivit unui sondaj LSEG citat de Reuters.

Rezultatul din trimestrul II a fost totuşi peste cele 4,7 miliarde de coroane suedeze înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Compania a mai spus că vremea rea ​​ar putea diminua vânzările în iunie, despre care se aşteaptă să scadă cu 6% în monedele locale, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În plus, CEO-ul H&M, Daniel Ervér, a pus la îndoială capacitatea companiei de a-şi îndeplini obiectivul de marjă operaţională în acest an.

”Obiectivul nostru al unei marje operaţionale de 10% pentru întregul an 2024 rămâne în vigoare. Cu toate acestea, condiţiile pentru atingerea acestui nivel în acest an au devenit mai dificile, deoarece se evaluează că factorii externi care ne influenţează costurile de achiziţie şi veniturile din vânzări, inclusiv materialele şi valuta, vor avea un impact mai negativ decât ne-am aşteptat în a doua jumătate a anului”, a spus el.

Ervér a adăugat că H&M continuă să investească atât în ​​experienţele sale online, cât şi în magazine, cu upgrade-uri la magazinele din Paris, Milano, Berlin, Stockholm, Hamburg şi Munchen, după cele deja întreprinse în New York, Londra şi Tokyo.

Costurile mai mari ale vieţii şi o încetinire a cheltuielilor post-pandemie au afectat atât vânzările cu amănuntul de lux, cât şi pe cele obişnuite.

La începutul acestei luni, proprietarul Zara, Inditex, a raportat o încetinire a vânzărilor în primul trimestru în comparaţie cu creşterea din anul precedent, dar a indicat o creştere în mai.

Între timp, gigantul de modă rapidă, Shein, fondat în China, a luat cu asalt comercianţii cu amănuntul europeni, în timp ce se pregăteşte pentru o listare publică la Londra.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.