Acţiunile grupului francez de lux Kering au scăzut cu peste 9%, miercuri, după ce compania a avertizat că se aşteaptă la o scădere puternică a profiturilor în primul semestru, ca urmare a cererii mai mici pentru marca sa Gucci, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Grupul a declarat marţi că anticipează o scădere de 40% - 45% a veniturilor operaţionale în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, deoarece are dificultăţi să-şi păstreze cota pe piaţa de lux din ce în ce mai exigentă.

Acţiunile şi-au redus uşor pierderile, la un declin de 7,8%.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Preşedintele şi CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, a declarat marţi că avertismentul vine după ce performanţa companiei ”s-a înrăutăţit considerabil” în primul trimestru.

”Deşi anticipasem un început de an provocator, condiţiile de piaţă lentă, în special în China, şi repoziţionarea strategică a anumitor case, începând cu Gucci, au exacerbat presiunile de scădere asupra liniei noastre de top”, a spus Pinault într-un comunicat.

”Având în vedere această scădere a veniturilor, împreună cu hotărârea noastră fermă de a continua să investim selectiv în atractivitatea pe termen lung şi caracterul distinctiv al mărcilor noastre, ne aşteptăm acum să oferim un profit operaţional mult mai mic în prima jumătate a acestui an”, potrivit companiei.

Vânzările grupului au scăzut la 4,5 miliarde de euro în primul trimestru, un declin de 10% la o bază comparabilă.

Compania cu sediul la Paris a semnalat scăderea anticipată într-un avertisment rar de profit de luna trecută, menţionând că deficitul ar fi cauzat de scăderea vânzărilor Gucci, în special în Asia.

Declinul Gucci

Vânzările Gucci din primul trimestru au scăzut cu 18% pe o bază comparabilă, uşor sub declinul de 20% care fusese proiectată anterior.

Reducerea diferenţiază casa de modă de alte linii de lux ale LVMH şi Hermes, care au rămas rezistente în faţa factorilor contrari.

Gucci a fost cândva un brand iubit al grupului Kering, oferind rezultate puternice în 2021, care au fost determinate de un boom timpuriu din epoca pandemiei de Covid-19.

Brandul de modă a avutv dificultăţi de atunci să-şi păstreze cota de piaţă, deoarece chiar şi consumatorii înstăriţi au strâns cureaua pe fondul inflaţiei mai mari şi s-au îndreptat către mărci ”de lux mai discrete”.

Kering a raportat o scădere cu 6% a veniturilor din trimestrul patru din 2023, vânzările coborând şi la toate celelalte mărci importante, inclusiv Yves Saint Laurent.

Vânzările Gucci au scăzut cu 4% pe o bază comparabilă.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.