Prima ediţie a expoziţiei BINAR va aduce în atenţie, la Bucureşti, proiecte new media care au fost prezentate la evenimente de anvergură, ca Sundance Film Festival, Ars Electronica şi Athens Digital Arts Festival, dar şi expuse în spaţii culturale de renume, precum Centrul Pompidou din Paris.
BINAR va fi deschisă în perioada 21 - 24 noiembrie, în clădirea monument istoric din strada C.A. Rosetti nr. 3 (fostul restaurant Cina).
Expoziţia va reuni instalaţii new media, de artă algoritmică, proiecte de realitate virtuală şi augmentată, inteligenţă artificială şi video-mapping. Conceptul este semnat de Dilmana Yordanova, unul dintre pionierii scenei new media din România, şi The Institute.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Cu accent pe inovaţie, experiment şi tehnologie, prima ediţie BINAR este un update necesar al scenei creative independente, mult mai matură astăzi. În selecţia expoziţională ne-am axat pe diversitate, originalitate, calitate, atât la nivel de realizare cât şi conceptual”, a transmis Dilmana Yordanova într-un comunicat.
Expoziţia BINAR aduce lucrări de artă care se transformă văzute prin ochelari 3D sau care integrează inteligenţa artificială; filme VR prezentate la festivaluri internaţionale, cum este cazul „RocketMan360” - un amestec de tehnologie şi scriere creativă, singurul film românesc selectat în secţiunea VR la Sundance Film Festival 2019; primul documentar românesc 3D, „Government of Children”; aplicaţii pentru smartphone, precum Patrimoniu100 care foloseşte realitatea augmentată pentru a explica prin joc ideea de patrimoniu cultural şi arhitectural şi care contribuie la crearea unei hărţi interactive a monumentelor istorice din România; proiecte care folosesc inteligenţa artificială, precum „Sentientia”, care încearcă să reproducă experienţa unei creaturi conştiente ce învaţă să interacţioneze cu lumea exterioară.
Acestora li se alătură o instalaţie de design parametric creată de arhitectul Vlad Ţenu (care a conceput împreună cu Lana Dumitru o rochie pe care Bjork a purtat-o la festivalul Eden Sessions 2018) şi Julien Britnic, dar şi o serie de proiecţii de video-mapping, instalaţii şi performance-uri live audio-video realizate special pentru expoziţie de studiori şi artişti consacraţi, precum Les Ateliers Nomad, Vali Chincişan şi Aural Eye.
Lista completă a proiectelor expuse va fi anunţată în curând.
BINAR este parte din Bucharest Artworlds @The Wrong Biennale #4. Proiectul principal expus în cadrul BINAR cu această ocazie este Predictive Art Bot, un algoritm care transformă titlurile ştirilor din presă în concepte artistice. Lui i se adaugă lucrarea video colaborativă „What’s wrong with the artworld(s)?”.
The Wrong Biennale este un eveniment global care îşi propune să dezvolte cultura digitală contemporană.
Accesul la BINAR este liber.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.