O investigaţie îndelungată efectuată de Galeria Naţională de Artă din Washington (NGA), asupra a patru picturi ale lui Johannes Vermeer şi atribuite lui s-a încheiat, iar descoperirile vor fi subiectul unei expoziţii în octombrie, scrie artnews.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Expoziţia de la NGA, intitulată „Secretele lui Vermeer”, va prezenta două lucrări din colecţia muzeului a căror autenticitate a fost pusă la îndoială - „Girl with a Red Hat” şi „Girl with a Flute” (cca. 1665-75) - şi două care au fost acceptate drept originale Vermeer.

Au fost examinate şi două falsuri din secolul al XX-lea.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Potrivit lui Marjorie Wieseman, curator NGA şi şef al departamentului de pictură nord-europeană, expoziţia îşi propune să descopere „ceea ce face un Vermeer să fie un Vermeer”.

În 2020, NGA a profitat de închiderea din cauza Covid-19 pentru a muta cele patru lucrări, care sunt rar retrase din galerie, în atelierul de conservare al muzeului. Acolo, tehnicile avansate de imagistică au pătruns practic în straturi de vopsea în combinaţie cu o examinare microscopică a suprafeţelor picturilor pentru a analiza procesul lui Vermeer.

Pe parcurs, cercetătorii au descoperit că „Girl with a Red Hat/ Fata cu pălărie roşie” a avut o compoziţie diferită. Iniţial a fost un portret al unui bărbat, pe care Vermeer l-a reimaginat ulterior ca al unei fete. Acest lucru este surprinzător, având în vedere că puţine dintre picturile artistului flamand sunt considerate adevărate portrete, iar el a preferat să înfăţişeze femeile în momente de mişcare sau contemplare.

„Girl with a Flute/ Fata cu flaut” s-a sugerat că ar fi o pictură originală de Vermeer. A fost descoperită în 1906 şi donată NGA de Joseph Widener în 1942. Autenticitatea lucrării a fost contestată de influentul savant Vermeer Pieter Swillens în 1950, iar experţii succesivi i-au acceptat poziţia.

În anii 1990, curatorul NGA şi specialistul în opera lui Vermeer Arthur Wheelock a pus la îndoială autenticitatea picturii, ducând la catalogarea acesteia drept „atribuită lui Vermeer”.

O decizie finală cu privire la autenticitatea ei va fi comunicată înainte de vernisajul expoziţiei, pe 8 octombrie.

De asemenea, în expoziţie vor fi două lucrări de Vermeer acceptate de NGA: „Woman Holding a Balance” (ca. 1664) şi „A Lady Writing” (ca. 1665).

Toate cele patru picturi vor ajunge la Rijksmuseum din Amsterdam pentru o retrospectivă Vermeer după închiderea expoziţiei NGA pe 8 ianuarie 2023.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.