Google şi Facebook au anunţat, în decurs de doar câteva ore, măsuri care vizează din ce în ce mai numeroasele site-uri care publică conţinut nereal pe internet.
Această problemă a devenit mai evidentă odată cu anunţarea rezultatului alegerilor din Statele Unite. Treziţi cu Trump preşedinte ales, americanii au acuzat marile companii de tehnologie online, în frunte cu Facebook şi Google, că acestea creează în jurul utilizatorului o aşa-numită bulă, care are rolul de a distorsiona realitatea.
Printre acuzele din ce în ce mai frecvente la adresa marilor companii se numără şi faptul că acestea nu fac nimic pentru a limita distribuirea conţinutului mincinos. Aşa-numitele "fake news" se regăsesc în toate ţările, nici România nefiind scutită de o mulţime de bloguri care profită de caracterul viral al reţelelor de socializare pentru a răspândi informaţii nereale.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Indiferent că acest lucru este făcut pentru trafic sau în scopul manipulării, conţinutul mincinos ne arată cel mai clar de ce site-uri precum Facebook nu ar trebui folosite ca surse de informare. Oamenii ar trebui să acceseze direct site-urilor publicaţiilor de renume, în loc să dea share pe Facebook oricărei informaţii neverificate.
Pentru a limita impactul ştirilor mincinoase, Google a anunţat că nu va mai permite acestor site-uri să folosească serviciul de publicitate Adsense pentru a-şi promova conţinutul sau a obţine venituri.
La doar câtva ore după anunţul celor de la Google, Facebook a urmat acelaşi trend, modificând condiţiile pentru utilizarea reclamelor în cadrul reţelei sale sociale. Facebook a anunţat că nu va mai permite site-urilor care publică ştiri false să folosească reclamele în cadrul reţelei.
Toate bune şi frumoase, însă până nu ştim cât de eficient vor fi identificate site-urile şi conţinutul mincinos, anunţurile celor două companii sunt doar mutări de marketing. Măsurile de combatere a ştirilor false ar trebui să fie eficiente şi răspândite la nivel global.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.