Facebook se apără de acuzaţii potrivit cărora îi vizează în scopuri publicitare pe tinerii utilizatori vulnerabili, apărute în urma unui articol publicat de un ziar australian în legătură cu un studiu desfăşurat pe platforma de socializare, informează bbc.com.
Un studiu despre care a scris ziarul The Australian, fără să îl publice, ar fi detaliat modul în care utilizatorii adolescenţi publică mesaje despre propria imagine, scăderea în greutate şi alte probleme.
Facebook a confirmat că cercetarea a fost prezentată agenţiilor de publicitate, dar a spus despre articolul publicat de The Australian că ”induce în eroare cititorii”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Facebook nu oferă instrumente pentru a ţinti oameni pe baza stărilor lor emoţionale. Analiza realizată de un cercetător australian a avut scopul de a ajuta agenţiile de publicitate să înţeleagă cum se exprimă oamenii pe Facebook. Nu a fost niciodată utilizată pentru a ţinti reclame şi s-a bazat pe date anonime şi agregate. Facebook are un proces stabilit de a analiza cercetările pe care le efectuăm. Această cercetare nu a urmat procesul şi analizăm detaliile pentru a aduce corectările necesare”, a transmis compania.
Potrivit The Australian, rezultatul studiului a fost consultat de agenţi de publicitate care lucrează pentru câteva bănci importante din Australia, şi a fost scris de David Fernandez şi Andy Sinn, directori ai Facebook.
Documentul arată că Facebook are capacitatea de a monitoriza fotografii şi alte mesaje publicate de utilizatori care se simt ”stresaţi”, ”învinşi”, ”anxioşi”, ”copleşiţi”, ”incompetenţi”, ”inutili” sau ”rataţi”.
Cercetarea a fost realizată doar cu utilizatori ai Facebook din Australia şi Noua Zeelandă.
Potrivit BBC, în următoarele zile va fi demarată o anchetă despre modul în care a fost realizată cercetarea şi cu ce scop.
Facebook are o serie de instrucţiuni care au în vedere orice posibile ”efecte adverse” asupra utilizatorilor sau posibilitatea ca utilizatorii să se aştepte în mod rezonabil ca reţeaua de socializare să desfăşoare astfel de analize. Compania a transmis că, aparent, această cercetare a încălcat o serie de reguli.
Compania Facebook a mai fost criticată pentru manipularea feed-urilor utilizatorilor în scopul desfăşurării unei cercetări. În 2014, s-a descoperit că Facebook prezenta un anumit tip de conţinut unui număr de 700.000 de utilizatori în mod intenţionat pentru a descoperi cum le pot fi manipulate emoţiile.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.