Soprana Bianca Ionescu a fost desemnată câştigătoare a concursului de management pentru Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”, potrivit unui anunţ publicat miercuri pe site-ul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
Ionescu a obţinut o medie cu doar 5 sutimi mai mare decât a următorului clasat, regizorul de teatru Erwin Şimşensohn, fost secretar de stat în Ministerul Culturii.
După prima etapă a concursului - evaluarea proiectelor - cea mai mare notă a fost atribuită proiectului lui Erwin Şimşensohn - 9,31. Bianca Ionescu a obţinut atunci nota 8,48.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
La susţinerea proiectelor însă, soprana, care a fost manager interimar al TNO în ultimul an şi jumătate, a reuşit să primească nota 9,73, în timp ce Şimşensohn a fost notat de comisia formată din compozitorul Dan Dediu (specialist), dirijorul Răsvan Cernat (specialist) şi Adriana Pop, reprezentant al MCIN, doar cu 8,80.
Aşadar, în final, Bianca Ionescu a avut o medie de 9,10, iar Erwin Şimşensohn, de 9,05.
Pe 13 septembrie, la interviu, Bianca Ionescu a făcut un istoric al teatrului şi a prezentat câteva dintre obiectivele ei - dezvoltarea potenţialului şi a performanţei, promovarea culturii româneşti peste hotare, îmbunătăţirea imaginii TNO şi adaptarea de spectacole clasice în notă modernă. Ea a pus accent pe lipsa unui sediu permanent al TNO. „Dacă nu va exista o sală, marketingul va avea mult de muncit”. Ionescu nu a făcut referire la spectacole noi, ci doar la un „publicul nou” pe care vrea să îl vadă la spectacolele vechi şi pe care vrea să îl atragă prin pliante, un nou logo şi un slogan.
„Producţiile de prost-gust fac o concurenţă neloială spectacolelor noastre”, a afirmat ea în încercarea de a sublinia că TNO, sub conducerea ei, îşi va menţine calitatea.
Pe locurile trei şi patru s-au clasat baritonul Cătălin Petrescu, cu media 8,54, respectiv Felix Goldbach, cu media 7,76.
Opera Naţională din Bucureşti şi Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” au fuzionat, în 2013, prin absorbţia Teatrului Naţional de Operetă, care a fost desfiinţat. S-a constatat că noua formulă organizatorică nu a dus la creşterea eficienţei activităţii şi nici la reducerea cheltuielilor de funcţionare, iar în mai 2016, ministrul Culturii la acea vreme, Corina Şuteu, a anunţat demararea procedurilor de separare a Operei de Operetă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...