SMASHED, programul educaţional internaţional care vizează combaterea consumului de alcool în rândurile minorilor, a fost implementat pentru al doilea an consecutiv în România, mesajul ajungând la peste 1.000 de elevi din 5 licee şi colegii naţionale din Bucureşti, Dâmboviţa şi Buzău. A treia ediţie a programului în România se află deja în pregătire.
Conform datelor INSP, în România, aproximativ 84% dintre băieţii de 16 ani şi 12% dintre fetele de 16 ani au consumat cel puţin o dată în viaţă o băutură alcoolică. Unul din cinci băieţi s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.
Programul SMASHED, câştigător al mai multor premii internaţionale, este o iniţiativă unică prin care experienţa teatrului este folosită pentru a combate consumul de alcool la minori. SMASHED transmite un mesaj puternic, credibil şi realist despre un grup de tineri şi experienţa lor în legătură cu alcoolul, interpretarea fiind făcută de actori profesionişti. Cu formatul său captivant şi atelierul de discuţii interactiv, SMASHED conectează cu succes oamenii şi încurajează o discuţie sinceră despre pericolele consumului de alcool la minori.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Iniţiativa – care este susţinută la nivel global de Diageo – a avut o primă ediţie de succes în 2023, care a acoperit 7 colegii şi licee din Bucureşti şi judeţul Argeş. Anul acesta, SMASHED Live a ajuns la peste 1000 de elevi din Bucureşti, Dâmboviţa şi Buzău. În total, au avut loc 7 spectacole SMASHED Live în Bucureşti (Liceul Româno-Finlandez, Colegiul Naţional Gheorghe Şincai; Colegiul Naţional Matei Basarab); Moreni (Liceul I.L. Caragiale) şi Buzău (Colegiul Naţional Mihai Eminescu).
„Aş îndrăzni să spun că teatrul este cel mai bun instrument pentru a ajunge la inimile tinerilor elevi şi pentru a deschide o discuţie sinceră în jurul unui subiectfoarte important. Unul dintre cele mai puternice feedback-uri este că se identifică sau empatizează cu personajele spectacolului, sau că folosim un limbaj foarte natural şi că se pot implica în poveste"- spune Alexandra Bajan, Project Manager & Actor, Neverending Improv Theater Company.
"Este important să fii la curent cu ceea ce se întâmplă în grupul lor şi nu doar cu ceea ce cred adulţii că se întâmplă. De la unde consumă alcool, cum îl cumpără, de unde fac rost de bani, ce muzică ascultă, unde ies, ce fac, ce hobby-uri au, la ce festivaluri participă, ce fel de conţinut consumă, până la ce argou folosesc. Asta înseamnă că ajungem să înţelegem contextul. Orice informaţie care vine direct de la ei ne ajută să construim personaje realiste" - a adăugat ea.
Iniţiativa a fost bine primită de studenţi şi profesori, care au apreciat în mod deosebit formatul – un spectacol educativ urmat de o discuţie liberă pe o gamă largă de aspecte legate de consumul de alcool, cum ar fi presiunea anturajului.
"Proiectul este util pentru că reflectă o realitate în care trăim şi pe care nu o tratăm cu suficientă seriozitate", a spus un elev de 16 ani participant la proiect.
"Cred că a fost o modalitate bună de a învăţa despre pericolele consumului de alcool, deoarece problema a fost prezentată dintr-o perspectivă nouă", a comentat un alt elev, in varsta de 15 ani.
Gergely Ábrahám, Diageo Corporate Relations Director Eastern Europe, a declarat: „Consumul de alcool în rândul minorilor este o problemă majoră în regiunea noastră iar prin intermediul SMASHED ne propunem o abordare a subiectului radical diferită. Feedback-ul pozitiv pe care îl primim în continuare de la studenţi şi profesori deopotrivă confirmă valoarea muncii noastre şi ne încurajează să ne continuăm angajamentul de a educa publicul în ceea ce priveşte pericolele consumului abuziv de alcool şi consecinţele consumului de alcool la minori, într-un mod unic şi captivant”
"Pentru Liceul Româno-Finlandez, spectacolul SMASHED a fost un prilej de deschidere a unui subiect extrem de important pentru tinerii noştri elevi. Datorită modului deschis de abordare a tematicii sensibile (alcool şi anturaj) am putut prilejui o cunoaştere mai bună a dezvoltării relaţiei elevilor cu adulţi semnificativi din viaţa lor, adică profesori. Recomand din inima, ca director, prezenţa activităţilor SMASHED în orice liceu", a declarat Alina-Cristiana Dumitrache, Fondator şi director al Liceului Româno-Finlandez.
SMASHED, al cărui principal obiectiv pentru 2030 este de a ajunge la 10 milioane de adolescenţi din întreaga lume, este în prezent implementat în 38 de ţări de pe şase continente şi a ajuns la 3,8 milioane de elevi. Numai în 2023, programul a educat mai mult de 1,9 milioane de elevi.
SMASHED a fost creat de Collingwood Learning, o organizaţie cu sediul în Regatul Unit specializată în crearea de experienţe educaţionale prin teatru pentru prevenirea abuzului de alcool. Iniţiativa este susţinută de Diageo, un lider global în industria băuturilor alcoolice, care se dedică promovării consumului responsabil de alcool, precum şi combaterii consumului de alcool la minori şi a şofatului sub influenţa băuturilor alcoolice, prin intermediul unor programe educaţionale extinse. Începând din 2022, SMASHED a obţinut 12 premii de la opt organizaţii, în semn de recunoaştere pentru calitatea experienţei de învăţare, creativitatea abordării sale imersive, bazate pe poveste şi excelenţa în alte domenii, inclusiv inovaţia şi tehnologia digitală pentru versiunea online.
Despre Diageo
Diageo este lider global pe piaţa băuturilor alcoolice, cu o colecţie remarcabilă de branduri. Acestea includ Johnnie Walker, The Singleton, J&B, whisky-uri Talisker, vodca Smirnoff, Cîroc şi Ketel One, romuri Captain Morgan, Zacapa şi Don Papa, Baileys, Don Julio, Gordon’s, Tanqueray şi Guinness. Diageo este o companie globală, iar produsele noastre sunt vândute în peste 180 de ţări din întreaga lume. Compania este listată atât la Bursa de Valori din Londra (DGE), cât şi la Bursa de Valori din New York (DEO).
Piaţa Diageo din Europa de Est acoperă activităţile Diageo în domeniul berii în toată Europa continentală, precum şi activităţile în domeniul băuturilor spirtoase în Europa de Est şi Asia Centrală.
Pentru mai multe informaţii despre Diageo, oamenii, brandurile şi performanţele companiei, vizitaţi www.diageo.com. Pentru informaţii despre consumul responsabil de alcool, iniţiative şi modalităţi de a împărtăşi cele mai bune practici, vizitaţi platforma globală de resurse a Diageo, www.DRINKiQ.com.
Celebrăm viaţa în fiecare zi, pretutindeni.
Despre Neverending Improv
Neverending Improv este o organizaţie culturală, o companie de teatru de improvizaţie si experienţe creative fondată în 2018. Şi-a început activitatea ca primul festival internaţional de teatru de improvizaţie din România, iar în momentul de faţă îşi continuă activitatea prin a crea exprienţe culturale - spectacole, cursuri, programe educaţionale, workshop-uri şi teambuilding-uri pentru zona corporate. Misiunea Neverending Improv este de a contribui la creşterea fenomenul teatrului de improvizaţie din România, precum şi a mindset-ului de lifelong learning prin expunerea la proiecte de educaţie prin cultură atât pentru tineri cât şi pentru adulţi.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.