În cadrul ediţiei de primăvară a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (27-30 martie 2025) va fi lansat oficial NEXT GENERATION, un program dedicat noii generaţii de creatori şi antreprenori din industria modei româneşti. Gândit ca un ecosistem creativ, educaţional şi sustenabil, proiectul îşi propune să ofere resurse esenţiale, mentorat şi vizibilitate pentru tineri designeri, studenţi, antreprenori aflaţi la început de drum şi pasionaţi de modă care îşi doresc o carieră în industrie. NEXT GENERATION este structurat în jurul a trei direcţii strategice: Fashion Talent Awards, Business Accelerator & Management in Fashion şi Sustainable Design Lab.
Evenimentul-cheie al acestei ediţii va fi conferinţa NEXT Generation din 27 martie, în cadrul căreia va fi anunţată tema oficială a competiţiei Fashion Talent Award 2025 şi vor fi prezentate direcţiile principale ale programului. Cu această ocazie, va fi introdus şi o parte din Advisory Board-ul internaţional care va susţine viziunea proiectului, din care fac parte nume importante din fashion, business şi sustenabilitate.
Unul dintre momentele definitorii ale programului este Fashion Talent Award, o competiţie dedicată tinerilor designeri, care vor lucra sub îndrumare profesională şi vor beneficia de un program de tutorat. Premiul competiţiei constă într-o experienţă internaţională la Polimoda, una dintre cele mai prestigioase şcoli de modă din lume, care este partenerul educaţional al proiectului, susţinând formarea unei noi generaţii de creativi. În acest context, Massimiliano Giornetti, Directorul Polimoda şi fost Director Creativ al casei Salvatore Ferragamo, se va alătura echipei extinse a proiectului, aducând o contribuţie semnificativă la dezvoltarea artistică şi profesională a participanţilor. Prin acest parteneriat, aceştia vor avea acces la resurse valoroase şi experienţă practică alături de experţi din industrie.
Latura de business, pilonul Business Accelerator & Management in Fashion este realizată în parteneriat cu Bucharest Business School, şcoala de afaceri a Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE) — lider educaţional în economie, sustenabilitate şi antreprenoriat. Acest pilon este dedicat atât designerilor, cât şi pasionaţilor de modă care îşi doresc să lanseze un brand sau să urmeze o carieră în industria modei — fie în management, strategie, comunicare sau alte roluri conexe. Proiectul beneficiază, de asemenea, de sprijinul Băncii Transilvania, recunoscută pentru susţinerea antreprenoriatului local şi a iniţiativelor din industriile creative.
Conferinţa NEXT Generation din 27 martie îl va avea invitat ca speaker pe Giacomo Santucci, una dintre personalităţile marcante ale modei internaţionale, care va susţine un keynote despre viitorul industriei fashion. Cu o carieră remarcabilă în fruntea unor case de modă de renume, Giacomo Santucci a fost CEO al Gucci, Preşedinte al Prada Group Asia-Pacific şi a ocupat poziţii strategice în branduri precum Valentino şi Armani. Expertiza sa în leadership creativ şi business internaţional va aduce o perspectivă valoroasă pentru participanţii din cadrul programului.
De asemenea, proiectul beneficiază de sprijinul academic al celor mai importante universităţi de arte şi design din România: Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti (UNArte), Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca (UAD) şi Universitatea de Vest Timişoara (UVT).Aceste instituţii contribuie la formarea generaţiei viitoare de creativi, oferind un cadru esenţial de reflecţie şi inovaţie în moda contemporană.
Programul se desfăşoară pe parcursul întregului an, cu sesiuni de mentorat, ateliere şi talk-uri, şi culminează cu prezentarea finală a colecţiilor realizate în cadrul concursului Fashion Talent Award, la ediţia de toamnă a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week. Înscrierile pentru toate cele trei direcţii ale programului vor fi disponibile de la începutul lunii aprilie pe site-ul oficial mbbfw.ro şi vor rămâne deschise până în mai.
NEXT GENERATION este susţinut de Mercedes-Benz, partener principal al proiectului, reafirmând astfel angajamentul brandului faţă de inovaţie, sustenabilitate şi sprijinirea tinerelor talente.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.