Agenţia de PR şi comunicare strategică Lighthouse Romania s-a alăturat Crisis Communication Network Europe (CCNE), devenind unicul membru din România al grupului şi primul din Europa Centrală şi de Est. CCNE este o asociaţie europeană de agenţii independente de consultanţă, cu experienţă dovedită în prevenirea şi comunicarea crizelor. Prin intermediul reţelei, membrii acesteia îşi pot sprijini mai bine clienţii în situaţia unor crize transnaţionale.
Cele 13 agenţii care alcătuiesc reţeaua – respectiv din Germania, Austria, Italia, Olanda, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Spania, Belgia, Portugalia, Franţa, Elveţia şi România – comunică regulat pentru a împărtăşi cele mai bune practici în domeniu. Acest lucru le ajută să anticipeze şi să răspundă nevoilor clienţilor atunci când un eveniment de criză depăşeşte graniţele naţionale.
Obiectivul cheie al CCNE, pe lângă sprijinul reciproc în situaţii imprevizibile, îl reprezintă proiectele comune de prevenire a crizelor sistemice, inclusiv simulările de crize transfrontaliere. Ceea ce diferenţiază această reţea de alte iniţiative similare este faptul că fiecare agenţie membră are sediul numai în ţara de origine, astfel eliminându-se situaţiile de concurenţă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Prin ateliere de lucru, seminarii şi simulări multinaţionale, CCNE îşi ajută deja clienţii să-şi dezvolte o rezistenţă eficace la situaţiile de criză. Potrivit CCNE, nevoia de comunicare de criză va creşte peste estimările din perioada crizei Covid, mai ales în sectorul energiei şi în cel financiar. Războiul din Ucraina, cu toate implicaţiile sale, alături de criza energetică şi de creşterea inflaţiei vor pune o presiune mare atât asupra companiilor private, cât şi asupra decidenţilor politici şi a instituţiilor publice.
”Suntem foarte bucuroşi că am fost primiţi în CCNE într-o perioadă în care managementul şi comunicarea de criză au devenit mai importante ca niciodată. Clienţii noştri pot beneficia acum de această reţea dinamică a agenţiilor de PR independente din toată Europa. A putea să lucrezi îndeaproape cu profesionişti recunoscuţi la nivel internaţional şi să faci schimb de experienţă pe cele mai bune practici în managementul crizelor este de nepreţuit”, spune Ana Maria Gardiner, Managing Director în cadrul Lighthouse România.
Potrivit cercetărilor realizate de PricewaterhouseCoopers, peste 65% din liderii de business la nivel global au experimentat cel puţin o situaţie de criză între 2014 şi 2019, media fiind de trei astfel de situaţii per companie.
De asemenea, 62% din companii au folosit planuri de criză ca răspuns la pandemia Covid, în condiţiile în care 95% din respondenţi credeau, în 2019, că o criză este iminentă în următorii doi ani.
„Pentru CCNE este foarte important ca toţi membrii să aibă o abordare strategică similară, astfel încât să-i putem recomanda în cunoştinţă de cauză clienţilor noştri atunci când situaţia o impune. Suntem încântaţi că, după un proces de selecţie riguros, Lighthouse a devenit partenerul nostru în România. Ana şi echipa ei oferă consultanţă profesionistă şi o expertiză solidă în comunicarea de criză, dovedind aceste competenţe într-o serie de situaţii specifice, cu cel mai bun rezultat posibil pentru clienţii Lighthouse”, a transmis Jack Myers, reprezentantul agenţiei Alder UK, membră a CCNE.
Scopul CCNE a fost, încă de la început, construirea unei reţele ai cărei membri sunt experţi în PR-ul de criză şi cunosc în amănunt ţara de origine, cultura şi societatea din care provin. De asemenea, pentru reţea este esenţial ca fiecare membru să aibă toate contactele potrivite de media la nivel local şi să stăpânească impecabil limba şi cutumele ţării în care îşi practică profesia.
„Feedback-ul pozitiv pe care l-am primit din partea companiilor, încă de la fondarea acestei reţele, ne-a confirmat angajamentul de a o dezvolta permanent, cu toate resursele noastre. În mod evident, într-o economie interconectată, crizele nu se opresc la graniţele naţionale, chiar şi pentru companiile mijlocii. Datorită partenerilor noştri din reţea, vom putea acoperi cazuri internaţionale complexe, precum şi situaţiile imprevizibile”, a declarat Kathrin Hansen, purtătorul de cuvânt al CCNE şi reprezentanta agenţiei Engel & Zimmermann, membră fondatoare a reţelei.
Crisis Communication Network Europe (CCNE) este o asociaţie europeană de agenţii independente de PR, ai cărei membri deţin o expertiză de neegalat în prevenirea şi comunicarea crizelor. A fost creată la München, în mai 2019, la iniţiativa Engel & Zimmermann GmbH (Germania), a agenţiilor de comunicare de criză Rosam.Grünberger Change Communications (Austria), Daviso GmbH (Italia – care în prezent funcţionează sub numele clavis Kommunikation GmbH) şi Van. Hulzen Communicatie (Olanda). De atunci, reţeaua a crescut până la 13 membri, fiecare dintre aceştia reprezentând clienţi din toate domeniile de business.
Lighthouse este o companie românească de consultanţă în comunicare strategică şi PR, activă în domeniile: Financiar, IT&C, Pharma, Energie, Retail & FMCG, Industrie, Real-estate şi Construcţii. Înfiinţată în 2018 de Ana Maria şi Steve Gardiner, compania este specializată în: dezvoltarea şi implementarea strategiilor de comunicare 360 pentru companii, prevenirea şi gestionarea situaţiilor de criză, employer branding, traininguri şi consultanţă în afaceri.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.