Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week 2024, cel mai important eveniment de modă din România, începe mâine şi are loc între 15-18 octombrie, transformând centrul Bucureştiului într-un podium vibrant cu ecouri globale. Evenimentul aduce designul românesc alături de marile capitale ale modei. Printre partenerii instituţionali ai evenimentului se numără Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, dar şi Camera Nazionale della Moda Italiana, organizator Milano Fashion Week.
Evenimentul conectează designeri, cumpărători, publicaţii, mass media şi universitari pentru a susţine moda din România şi regiune. Evenimentul aduce împreună branduri, designeri locali şi potenţiali cumpărători internaţionali, promovând „Made in Romania” pe scenele globale. Opt reviste internaţionale din cinci ţări şi peste 40 de buyeri şi showroomuri au confirmat participarea, alături de designeri din Georgia, Ucraina şi Italia, dar şi stilişti, influenceri şi fotografi din patru ţări.
RUNWAY FASHION SHOWS
Cele mai noi colecţii ale unor designeri români sau din Europa de Est vor putea fi admirate în show-uri live, care vor avea loc atât în clădiri istorice, cât şi spaţii neconvenţionale, construind un veritabil fashion district în centrul capitalei.
La Palatul Regal, în sala Tronului, vor avea avea loc show-urile Litkovska, Gudu, Keburia, Murmur, Carmen Secăreanu, Rhea Costa, Ami Amalia, Katea Gri şi Elena Reva. Invitatul special al primei zile este Romeo Gigli şi designerul casei Alessandro dei Benedetti. În Sala de Marmură de la Casa Presei Libere va avea loc un show spectaculos semnat Nissa. La S.E.N.A.T. Gallery se va putea vedea colecţia Manuri, iar la Nicodim Gallery sunt prezentate creaţiile Almaz.
Ambasada Italiei la Bucureşti găzduieşte show-ul vedetă al evenimentului, colecţia faimoasei case internaţonale Ermanno Scervino.
Aceste show-uri sunt dedicate invitaţilor la eveniment, dar în acelaşi timp, vor exista şi manifestări dedicate publicului larg, într-un carusel de experienţe inedite pentru Bucureşti.
Fashion Area BFW
Piaţa George Enescu devine punctul central pentru pasionaţii de modă pentru 16 şi 17 Octombrie, oferind live streaming pe un ecran gigantic al tuturor show-urilor din cadrul Fasion Week. Vizitatorii se pot bucura de activări interactive, zone de lounge şi bar, alături de partenerii evenimentului: adidas, Glo, Glow Healthy, Fashion Days, Banca Transilvania, NN, Pepsi şi Peroni.
Zona Mercedes Benz va expune două automobile, alături de o galerie ce explorează legătura dintre maşini şi modă. Intrarea este gratuită pentru persoanele de peste 18 ani, cu înregistrare pe https://mbbfw.ro/fashion-area/.
EXPOZIŢII ŞI INSTALAŢII DE MODA
Fashion Space la Galateca deschis publicului pe 16 şi 17 Octombrie între 12:00-19:00
O instalaţie specială, numită Ressurected Wardrobe, va evidenţia creativitatea a cinci branduri româneşti — V:PM, Borbala, ARSENE, VOL by Bianca Taban şi Medeea — care vor expune piese din colecţiile lor şi două ţinute upcycled realizate împreună cu Auchan. În cadrul Fashion Space, va fi prezent şi brandul ucrainean Kacharovska, renumit pentru încălţăminte şi accesorii de calitate.
Moldavian Corner la Artmark, deschisă în perioada 15-18 octombrie, între orele 12:00-19:00.
Moldavian Corner prezintă identitatea distinctă a modei moldoveneşti prin instalaţii creative. Designeri precum Constanzia Yurashko, Valentina Vidraşcu, Yulia Efros şi Liudmila Storojuc aduc interpretări rafinate ale designului contemporan, combinând tradiţia cu inovaţia şi evidenţiind creativitatea avangardistă a modei moldoveneşti.
Fashion Panorama – The Italian New Wave, expoziţie curatoriată de Vogue Italia, Galeria 2/3, deschisă publicului în perioada 16-29 Octombrie între orele 12.00 – 20.00
Fashion Panorama este o expoziţie itinerantă ce explorează moda italiană contemporană prin viziunea a 10 branduri unice. Într-o lume în care moda joacă un rol tot mai important în definirea identităţii, aceste branduri combină tradiţia cu inovaţia, redefinind italienitatea. Expoziţia dezvăluie universul personal al fiecărui brand, oferind o perspectivă asupra evoluţiei lor şi a modului în care spun povestea Italiei de astăzi.
Talk With a Stranger by Seen Users la MNAR – Sufrageria Regală, deschisă în perioada 16-17 Octombrie între 11.00 – 18.00
Instalaţia "Talk with a Stranger" invită vizitatorii să reflecteze asupra schimbărilor în comunicare în era digitală, evidenţiind declinul conversaţiilor telefonice în favoarea mesajelor text. Proiectul explorează legătura dintre modă şi artă, provocând spectatorii să regândească rolul hainelor în definirea identităţii.
EDUCAŢIE ŞI SUSTENABILITATE
Conferinţa de Sustenabilitate FASHION IMPACT care va avea loc pe 16 octombrie în Sufrageria Regală a Palatului Regal, reprezintă un eveniment de referinţă în cadrul MBBFW, care va reuni la aceeaşi masă designeri, producători, experţi internaţionali în sustenabilitate, autorităţi din România şi Italia, specialişti în reglementări privind green claims, dar şi reprezentanţi ai marilor companii multinaţionale şi KOLs dedicaţi unui viitor sustenabil în modă şi lifestyle.
NABA Talks, o serie de întâlniri între profesorii Valentina Torricelli (NABA Milano professor and founder of TrendingNOW) şi Valeria Battel de la NABA Milano, care vor oferi informaţii asupra evoluţiei retailului în era digitală, şi studenţi ai UNARTE şi UAD.
TRADE ŞI DESIGNERS SHOWROOM
În data de 18 Octombrie, designerii prezenţi în cadrul Fashion Week-ului au oportunitatea de a discuta aplicat şi a-şi prezenta colecţiile către cei peste 40 de buyeri internaţionali sosiţi în Bucureşti pentru eveniment. Printre aceştia se află reprezentanţi ai unor mari lanţuri de retail, department stores şi showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.
Susţinerea evenimentului
Sponsor titular Mercedes-Benz
Parteneri instituţionali: Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, Italian Trade Agency, Primăria Capitalei/ARCUB, Istituto Italiano di Cultura di Bucarest, Confindustria, Ambasada Moldovei, Ambasada Ucrainei, Ambasada Georgiei.
Parteneri academici: UNArte, NABA, UAD, Partener de sustenabilitate Auchan
Parteneri principali: Banca Transilvania, Fashion Days, Raffaello, glo, Băneasa Shopping City, Filorga, Glow Healthy, Isdin.
Parteneri: NN, Peroni, Pepsi, Vodafone, adidas, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Wizz Air, Anastasia Beverly Hills, Endorphin Lab, Terminal of Fashion, Evian, Martini, Euromedia, Carpet & More, Divani & Sofa, Bucharest Airports, Media Trust.
Official Knowledge Partner: Ernst&Young.
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de modă internaţional din România, dedicat promovării designerilor locali şi transformării „Made in Romania” într-o etichetă apreciată internaţional. Acest eveniment extraordinar reuneşte creatorii de modă, potenţialii clienţi, profesioniştii din industrie şi pasionaţii de modă pentru a sărbători arta modei şi a favoriza networking-ul la nivel global. Bucharest Fashion Week 2024 va avea loc pe 15 şi 18 octombrie 2024, în locaţii emblematice din centrul Bucureştiului, România.
https://mbbfw.ro/
https://www.instagram.com/mbbfw_official/
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.