Poşta Română, liderul naţional în servicii poştale, împreună cu CEC Bank şi Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, îşi unesc forţele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării plăţilor digitale în toate colţurile ţării. Prin introducerea opţiunii de plată cu cardul la poştaş direct la domiciliu, Poşta Română doreşte să ofere clienţilor săi servicii moderne, care să fie adaptate nevoilor şi preferinţelor acestora.
Proiectul constă în implementarea aplicaţiei Soft POS/Tap to Phone Visa pe 7.000 de terminale mobile smart tip PDA (Personal Digital Assistant) cu care sunt dotaţi angajaţii poştali din toată România, astfel încât plăţile să devină mai simple şi accesibile chiar şi în zonele rurale sau mai puţin dezvoltate ale ţării. Aplicaţia Visa Tap to Phone transformă un smartphone sau un dispozitiv PDA într-un terminal POS, facilitând procesarea rapidă şi eficientă a plăţilor cu cardul. Astfel, prin intermediul dispozitivelor mobile, poştaşii vor putea colecta facturi de utilităţi, taxe poştale şi alte plăţi direct la domiciliul clienţilor. Totodată, angajaţii Poştei Române vor fi dotaţi şi cu imprimante mobile pentru a emite automat bon fiscal.
”Prin parteneriatul încheiat cu Visa şi CEC Bank, românii îşi vor putea plăti facturile venite prin poştaş direct la acesta. Cu ajutorul celor 7000 de pda-uri achiziţionate de către Poşta Română reuşim să ajungem mai aproape de nevoile clienţilor noştri, transformând în mod real poştaşul într-un ambasador al digitalizării. Facilitatea de a plăti utilităţile, diverse taxe şi alte sume cu cardul direct la poştaş îi scuteşte pe clienţi de un drum la oficiul poştal şi va simplifica foarte mult relaţia cu Poşta, chiar şi în zonele mai puţin dezvoltate. În acelaşi timp, este un nou pas pe care îl facem spre digitalizarea completă a României şi incluziunea financiară a locuitorilor şi din cele mai îndepărtate şi izolate regiuni”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale „Poşta Română”.
Iniţiativa reprezintă un pas foarte important în procesul de digitalizare al României, în special în oraşele mici şi zonele rurale unde infrastructura critică pentru folosirea si acceptarea plăţilor digitale a lipsit până acum. Soluţia a fost deja testată cu succes, iar tehnologia este disponibilă în ţară începând cu data de 12.12.2024, moment din care toţi clienţii Poştei, indiferent de localitatea în care se află, pot achita instant cu cardul atunci când poştaşul le livrează o factură. Prin utilizarea noii soluţii, clienţii câştigă timp şi se vor putea bucura de o alternativă comodă de plată, fără a mai fi nevoiţi să aştepte la ghişeu sau să se deplaseze la bancomat pentru retragerea numerarului ca să îşi achite contribuţiile.
“Implementarea aplicaţiei Visa Tap to Phone de către Poşta Română la nivelul reţelei de factori poştali din întreaga ţară înseamnă mai mult decât a le oferi clienţilor o opţiune de plată care le permite să economisească timp şi să îşi gestioneze mai eficient tranzacţiile. Este un pas semnificativ către îmbunătăţirea incluziunii financiare şi digitalizării plăţilor în toate zonele României, una dintre priorităţile noastre.
Acoperirea şi fiabilitatea reţelei Visa ne permit să oferim soluţii de plată inovatoare care transformă modul în care oamenii plătesc şi sunt plătiţi. Prin accesul la servicii financiare moderne, clienţii Poştei Române au posibilitatea de a participa la economia digitală, bucurându-se totodată de avantajele plăţilor electronice: rapiditate, confort şi siguranţă”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
"Atât CEC Bank cât şi Compania Naţională ,,Poşta Română” sunt două branduri româneşti de tradiţie, cu o acoperire teritorială semnificativă la nivelul întregii ţări. Parteneriatul demarat împreuna cu Visa şi Poşta Română este parte a unui proces firesc, prin care CEC Bank, în linie cu strategia anunţată, contribuie la creşterea gradului de digitalizare a companiilor în România. Totodată, în vederea creşterii gradului de incluziune şi educaţie financiară, CEC Bank, prin rolul social pe care şi l-a asumat, şi-a menţinut amprenta teritorială pe tot cuprinsul României, inclusiv în zonele rurale”, a subliniat Bogdan Neacşu, preşedintele CEC Bank.
Informaţii de background
Despre Compania Naţională ”Poşta Română”
Poşta Română este operatorul naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52% din pachetul de acţiuni) şi Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acţiuni).
De 162 de ani, Compania Naţională “Poşta Română” se reinventează permanent, într-o Românei în care durata medie de viaţă a companiilor nu depăşeşte 10 ani, conform cifrelor oficiale. Ne modernizăm, investim în digitalizare, în tehnologie şi în parteneriate strategice, iar astăzi, mai mult ca niciodată, suntem puternic orientaţi către client. Ne-am făcut un scop în sine nu doar din a face performanţă, ci şi din a nu lăsa în urmă niciun român.
Informaţii mai multe despre serviciile şi produsele Poştei Române pot fi găsite accesând site-ul www.posta-romana.ro.
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de 93,23 miliarde de lei, la sfârşitul semestrului I 2024.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piaţa românească şi oferă o gamă completă de produse şi servicii persoanelor fizice, IMM-urilor şi corporaţiilor mari, prin multiple canale de distribuţie: unităţi bancare, reţele de ATM şi POS, mobile banking (CEC app) şi magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse şi servicii bancare 100% online.
Mai multe detalii despre produsele şi serviciile oferite de CEC Bank pot fi obţinute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienţi la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.
Despre Grupul CEC Bank
Grupul CEC Bank a luat fiinţă prin preluarea, la data de 27.07.2023, de către CEC Bank S.A., a pachetului majoritar de acţiuni (99,993%) al Fondului de Garantare a Creditului Rural – I.F.N. S.A. (FGCR), alături de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
FGCR are ca obiect principal de activitate asumarea de angajamente de garantare şi emiterea de garanţii pe seama fondurilor publice, a surselor proprii şi a oricăror alte surse pentru credite şi alte instrumente de finanţare care pot fi obţinute de persoane fizice şi juridice - producători agricoli şi procesatori de produse agro-alimentare, pentru realizarea producţiei agricole, stocarea / procesarea produselor agricole şi realizarea obiectivelor de investiţii în aceste domenii. FGCR acordă garanţii pe seama surselor puse la dispoziţie de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi în condiţiile stabilite printr-o serie de acte normative. Detalii se regăsesc pe website-ul FGCR.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.