Producătorii de dispozitive medicale folosesc inteligenţa artificială pentru a ajuta medicii să pună diagnostice mai precise, în condiţiile în care medicina devine tot mai personalizată, relatează Reuters.
Un exemplu este o inimă digitală ”geamănă” cu a unui pacient, pe care cardiologul german Benjamin Meder plasează cu atenţie electrozii unui stimulator cardiac, utilizând un mouse şi un ecran de computer, în loc de un scalpel şi un câmp operator. Medicul efectuează în acest fel simulări pentru a vedea dacă stimulatorul cardiac poate ţine în viaţă inima bolnavului, înainte de a efectua operaţia.
Provocarea pentru Siemens Healthineers şi producători concurenţi precum Philips şi GE Healthcare este de a-şi păstra avantajul faţă de companii ca Google, parte a grupului Alphabet, şi Alibaba, care speră că de folosească de date pentru a atrage venituri din sectorul sănătăţii.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Bugetele pentru sănătate se află sub o presiune continuă, iar instrumente de inteligenţă artificială, cum este inima digitală, pot permite economii de zeci de mii de dolari prin anticiparea rezultatelor şi evitarea unor operaţii inutile.
Un deficit de medici în ţări precum China creşte cererea pentru noi instrumente de inteligenţă artificială pentru analizarea imaginilor medicale, iar concurenţa este petru comercializarea unor produse care ar putea revoluţiona sistemele de sănătate la nivel mondial.
Inteligenţia artificială a fost utilizată în tehnologia medicală de mai multe decenii, dar disponibilitatea unor date vaste, scăderea costurilor în domeniul IT şi algoritmii mai sofisticaţi vor permite o creştere a veniturilor generate de instrumentele de inteligenţă artificială la 6,7 miliarde de dolari, în 2021, de la 811 milioane de dolari în 2015, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Frost & Sullivan.
Piaţa globală a softurilor pentru analiza imaginilor medicale este aşteptată să crească la 4,3 miliarde de dolari, până în 2025, de la 2,4 miliarde de dolari în 2016, potrivit portalului de date Statista.
"Ceea ce a început ca o evoluţie se îndreaptă tot mai rapid către o revoluţie”, a declarat Thomas Rudolph, director pentru practică tehnologică medicală şi farmaceutică la McKinsey & Company.
Pentru Siemens Healthineers şi companiile sale concurente tradiţionale, tranziţia de la companii hardware la pionieratul în domeniul softurilor medicale este considerată esenţială pentru industria de profil, tot mai aglomerată de companii noi.
Google, de exemplu, a dezvoltat o serie de instrumente de inteligenţă artificială, care pot analiza imagini medicale pentru diagnosticarea afecţiunilor oculare sau pot evalua date digitale pentru a anticipa probabilitatea unui deces.
Alibaba speră că se folosească de sistemele cloud şi de date pentru a compensa deficitul de medici. Compania lucrează la funcţii de diagnostică asistate de inteligenţa artificială, pentru a ajuta la analizarea unor imagini cum ar fi cele obţinute prin tomografii sau prin rezonanţă magnetică.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.