UEFA şi Disney au lansat, joi, la sediul forului european de la Nyon, un proiect inedit dedicat fetelor cu vârsta cuprinsă între 5 şi 8 ani, informează frf.ro.
”Playmakers” reprezintă o iniţiativă a UEFA şi Disney de a dezvolta un program de pregătire de ultimă generaţie, care foloseşte poveştile Disney pentru a încuraja mai multe fete să descopere distracţia în exerciţiile fizice obişnuite şi în fotbal. Inspirat de cercetările academice care arată rolul pozitiv al povestirii în a ajuta copiii să facă sport, Playmakers îşi propune, de asemenea, să contribuie la creşterea numărului de fete care respectă standardele minime ale activităţii fizice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii – în prezent, doar 16% conform raportului OMS.
Proiectul va fi lansat pentru început în şapte ţări pilot, România, Austria, Belgia, Norvegia, Polonia, Scoţia şi Serbia, urmând a se derula în 30 de centre din ţară: grădiniţe, şcoli şi cluburi de fotbal feminin. Mai multe asociaţii sunt aşteptate să implementeze programul mai târziu în acest an.
Spre deosebire de programele tradiţionale de fotbal, fiecare dintre cele zece sesiuni de antrenament iniţiale ale proiectului urmăresc naraţiunea poveştii de la Disney şi Pixar, ”Incredibilii 2”. Cu ajutorul materialelor furnizate pe UEFA pentru realizarea acestor ateliere, antrenorii pregătiţi vor încuraja participantele să joace rolurile personajelor populare, cum ar fi Elastigirl, Violet, Mr Incredible şi Dash, aducând la viaţă scenele filmului prin mişcare, muncă în echipă şi imaginaţia lor.
Pe măsură ce Playmakers se va lansa pe întregul continent, noi poveşti Disney vor fi adăugate în program.
„Playmakers” reprezintă un prim pas către atingerea unuia dintre obiectivele principale ale „Time to action” – Strategia de fotbal feminin lansată de UEFA în 2019 – care urmăreşte dublarea numărului de participare a fetelor şi femeilor în fotbal până în 2024.
„Este de datoria UEFA, ca organ de conducere a fotbalului european, să atragă fetele să joace fotbal”, a adăugat preşedintele UEFA, Aleksander Čeferin, „Prin acest parteneriat cu Disney vom comunica despre fotbal către o audienţă care nu este încă implicată în sportul nostru”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.