Peste 50 de competitori au participat, în perioada 24-27 mai, la prima ediţie a FRF Intelligence Center DATATHON, competiţie dedicată profesioniştilor de data analytics, precum şi celor care studiază acest domeniu. Participanţii au avut şansa să joace rolul de analişti ai echipei naţionale de fotbal a României. Evenimentul a fost organizat de FRF Intelligence Centre în parteneriat cu Data Talks.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Având în vedere faptul că EURO 2024 va începe în jumătatea lunii următoarea, provocarea propusă de FRF Intelligence Centre a fost analiza adversarilor pe care echipa naţională îi va întâlni la turneul final din Germania.

Participanţii înscrişi la competiţie au primit un set de date în baza cărora a fost necesar să pregătească un material de analiză bine structurat şi prezentat într-o formă clară din punct de vedere vizual. Aceste date au fost furnizate de unul dintre partenerii evenimentului, compania Hudl, care a acoperit toate partidele de fotbal disputate în grupele de calificare şi meciurile de baraj pentru Euro 2024. De asemenea, informaţiile au putut fi accesate prin intermediul infrastructurii tehnice puse la dispoziţie de Google Cloud iar bunele practici în materie de lucru cu date cu fost puse la dispoziţie de Data Talks, comunitatea profesioniştilor de data analytics din Europa Centrală şi de Est.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

O parte importantă a activităţii de analiză a fost înţelegerea specificului adversarilor României, analizând profilul tactic al selecţionatelor Belgiei, Ucrainei şi Slovaciei, precum şi al jucătorilor din componenţa acestora. Printre cele mai importante obiective s-au enumerat prezicerea jucătorilor titulari cu care vor juca adversarii împotriva României, identificarea vulnerabilităţilor din jocul oponenţilor, identificarea momentelor optime pentru schimbarea jucătorilor din naţionala noastră sau analiza fazelor fixe.

”DATATHON-ul reprezintă un pas semnificativ în implementarea iniţiativei FRF Intelligence Centre, menită să aducă inovaţia şi analiza de date în prim-planul dezvoltării fotbalului românesc. Această iniţiativă se alătură eforturilor noastre concentrate pe cele patru direcţii de acţiune în orizontul cărora acţionăm: tehnologia, educaţia, inovaţia şi diversitatea.

Am fost profund impresionaţi de interesul manifestat pentru acest DATATHON. În urma procesului riguros de selecţie, am avut plăcerea de a cunoaşte profesionişti de înaltă calitate, care au răspuns cu succes provocării lansate de noi. Prezentările finale au fost de un standard foarte ridicat, iar temele abordate au demonstrat o capacitate remarcabilă de analiză şi concluzii valoroase.

Dorim ca ideile inovatoare propuse de participanţi să fie dezvoltate în continuare, contribuind astfel la îmbunătăţirea cluburilor, academiilor şi echipelor naţionale. Suntem bucuroşi că am reuşit să atragem parteneri valoroşi precum Data Talks şi Google Cloud, care împărtăşesc viziunea noastră de a avansa performanţa sportivă prin decizii bazate pe date şi inovaţie.”, a declarat preşedintele FRF, Răzvan Burleanu.

Pe parcursul evenimentului, concurenţii înscrişi la DATATHON au fost organizaţi pe echipe şi au beneficiat de mentorat şi ghidaj din partea unor experţi desemnaţi de organizaţii recunoscute pe plan naţional şi internaţional:

  • Sébastien Coustou, Director Data & Analytics – Parma Calcio
  • Andrei Popa, VP Online – Superbet Group, Fondator Data Talks
  • Harvey Rutherford, Data Analyst  – FIFA
  • Gabriele Gnecco, Senior Solutions Consultant – Hudl
  • Horia Niculescu, Customer Engineer Data, AI, ML – Google Cloud
  • Daniel Sandu, Director Sportiv - FC Rapid Bucureşti
  • Gabriel Glăvan, Lector Scouting & Analiză – Şcoala Federală de Antrenori
  • Vlăduţ Lakatos, Coordonator de Analiză Video – FRF

La finalul competiţiei, la 27 mai, echipa câştigătoare a fost recompensată cu un premiu constând într-un set de tricouri semnate de selecţionerul Edward Iordănescu, cât un acces VIP la meciul amical România – Liechtenstein, precum şi o vizită de lucru la birourile Google România.

”FRF Intelligence Centre DATATHON este o premieră pentru comunitatea pasionaţilor de data analytics din România, fiind un forum excelent în care putem rezolva probleme complexe din sfera de business intelligence, precum şi o excelentă oportunitate de networking pentru participanţi.

Parteneriatul dintre Data Talks şi FRF Intelligence Centre pentru acest eveniment se încadrează perfect în aria de colaborări pe care dorim să le avem cu federaţiile sportive, cluburile profesioniste şi companiile care lucrează cu analiza datelor.

Obiectivul asumat de Data Talks este de a dezvolta o serie de evenimente conexe conceptului nostru central, pentru a oferi cât mai multe oportunităţi de schimb de bune practici pentru membrii comunităţii noastre de profesionişti”, a declarat Andrei Popa, fondator Data Talks şi VP Superbet Online.

Organizarea primei ediţii de DATATHON reflectă unul dintre obiectivele asumate de către FRF Intelligence Centre - dezvoltarea unei comunităţi de experţi în date care să susţină nevoile de creştere a performanţei sportive, la nivelul tuturor loturilor naţionale de fotbal ale României.

Fondată în anul 2022, de către Andrei Popa şi Anna Rossudowska – lideri de business intelligence ai Grupului Superbet, Data Talks este o comunitate a profesioniştilor de data analytics din Europa Centrală şi de Est (CEE). Obiectivul principal al acestui forum internaţional este facilitarea de bune practici şi organizarea de evenimente de impact pentru companiile, federaţiile şi cluburile sportive care lucrează cu analiza datelor.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.