Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Leş, le-a transmis senatorilor din Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională că singura soluţie pentru protejarea şi valorificarea mărcii Steaua a fost înfiinţarea unei echipe de fotbal în cadrul Clubului Sportiv al Armatei şi înscrierea acesteia în Liga a IV-a.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Leş, şi şeful Statului Major General, generalul Nicolae Ciucă, au fost invitaţi la şedinţa de marţi a Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Senat, pentru discuţii cu privire la marca Steaua.

Iulian Dumitrescu, preşedintele Comisiei de apărare, şi-a exprimat temerea lui şi a unora dintre colegii săi cu privire la devalorizarea mărcii, prin faptul că echipa de fotbal a CSA va evolua mai mulţi ani în ligile inferioare.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Valoarea mărcii Steaua depăşeşte în acest moment 50 de milioane de euro. Valoarea unei mărci poate fi păstrată doar dacă puteţi să daţi anual o anumită sumă de bani. E greu de păstrat această marcă dacă va juca cu FC Ciorogârla sau cu Crevedia. După 3-4 ani în ligile inferioare, valoarea mărcii se va păstra sau nu?", a întrebat Dumitrescu.

Ministrul Gabriel Leş a răspuns că dreptul de proprietate asupra mărcii Steaua ar putea fi contestat de oricine, dacă aceasta nu ar fi folosită.

"MApN ar trebuie să se ocupe după părerea mea cu altceva decât cu problemele Stelei. MApN a făcut toate demersurile pentru protejarea acestei mărci. Valoarea a fost stabilită de câtre instanţă la 3,7 milioane de euro pe an, iar prejudiciul calculat pentru zece ani la 37 de milioane de euro. Am deschis un proces şi pentru recuperarea acestui prejudiciu. Protejarea aceastei mărci se face tocmai înscriind această echipă în Liga a IV-a, pentru că dacă rămâne nefolosită, orice perosană are dreptul să atace nefolosirea ei. Dacă nu înscriam această echipă şi pierdeam marca peste cinci ani, având în vedere că avem de recuperat un prejudiciu, ce se întâmpla?", a spus Leş.

Iulian Dumitrescu a estimat că, pentru a i se păstra valoarea mărcii, ar trebui ca proprietarul să investească peste 20 de milioane de euro anual.

"Ca să păstrezi valoarea, trebuie să ai un anumit nivel al inevstiţiilor anual. Dacă aţi studia puţin, aţi vedea că nu se poate păstra valoarea la 50 de milioane, decât dacă ai un buget de peste 20 de milioane de euro anual", a afirmat şeful comisiei.

Leş a replicat că echipa are asigurată o finanţare de 300.000 de euro pe an pentru următoarele două sezoane: "Aceasta este şi dorinţea noastră, aducerea unor sponsori, eu vreau rezolvarea acestei situaţii, dar altă cale nu văd, având în vedere că vorbim de o decizie judecătorească definitivă. Noi dorim promovarea. Ca să păstrăm marca, această echipă trebuie să existe. Pentru următorii doi ani avem asigurată finanţarea, bugetul este în jur de 300.000 de euro anual."

"Asta e o glumă pentru un club ca Steaua. Un club ca Steaua trebuie să aibă buget de zeci de milioane de euro. Nu puteţi păstra valoarea brandului cu 300.000 de euro pe an", a răspuns Dumitrescu, iar un coleg de-ai săi a completat: "Cu 300.000 nu o să reuşiţi nici să ţineţi lumina aprinsă."

"Cealaltă soluţie era să pierdem brandul", le-a transmis ministrul.

"Nici infrastructura nu ne permite să fim acum în Liga I, dar există un plan de modernizarea a stadionului. Nu suntem în situaţia să ne permitem să pierdem marca Steaua, haideţi să vedem ce se întâmplă după un an, doi, sau trei", a mai spus Leş.

Câţiva senatori au fost de părere că nu există riscul devalorizării mărcii, chiar dacă dacă echipa FC Steaua ar urma să evolueze în ultima ligă valorică. Unul dintre ei i-a propus ministrului să găsească o modalitate prin care să modifice legea care precizează că, în cazul nefolosirii mărcii pentru secţia de fotbal, aceasta ar putea fi revendicată de orice altă persoană.

În concluzie, Dumitrescu i-a cerut ministrului soluţii pentru păstrarea valorii mărcii: "Îmi doresc să căutăm o soluţie, care trebuie găsită rapid, pentru că o să avem un brand care nu va valora nici pe departe cât valorează în acest moment."

În data de 21 decembrie 2016, în litigiul cu Clubul Sportiv al Armatei, Curtea de Apel Bucureşti i-a interzis omului de afaceri Gigi Becali să mai folosească numele "Steaua" şi "Steaua Bucureşti" în denumirea societăţii comerciale care administrează clubul de fotbal, SC Fotbal Steaua Bucureşti SA, şi în cea a echipei FC Steaua, înscrisă la asociaţiile şi federaţiile sportive (FRF şi LPF).

La 30 martie, membriii Comietului Executiv al FRF au acceptat solicitarea FC Steaua de schimbare a denumirii echipei în Fotbal Club FCSB SA.

La finalul anului trecut, CSA Steaua a anunţat înfiinţarea secţiei de fotbal, iar echipa de seniori va fi înscrisă în competiţiiel AMF, pentru sezonul viitor.

FC Steaua, patronat de Gigi Becali, a fost acţionat în instanţă în 2011 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti, care a cerut anularea mărcii înregistrate de gruparea din Liga I. În aprilie 2012, Tribunalul Bucureşti a respins cererea, decizie menţinută de Curtea de Apel Bucureşti. În decembrie 2014, ICCJ a dat dreptate, însă, clubului sportiv al armatei. De atunci, cele două grupări nu au ajuns la un acord privind folosirea mărcii Steaua de către clubul patronat de Gigi Becali, iar echipa de fotbal din Liga I joacă acum sub numele de FCSB şi sub o altă emblemă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.