Flavio Briatore, în vârstă de 74 de ani, fostul şef al Renault în timpul câştigării celor două titluri mondiale din 2005 şi 2006, a devenit consilier executiv la Alpine. Sosirea sa, despre care se zvonea încă de la sfârşitul lunii mai, a fost oficializată vineri de constructorul francez, relatează L'Equipe.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Înaintea începerii antrenamentelor libere pentru Marele Premiu al Spaniei, Alpine a oficializat revenirea lui Flavio Briatore în cadrul companiei. Urmaşa echipei Renault, unde omul de afaceri italian a fost şef atunci când Fernando Alonso a câştigat titlul mondial în 2005 şi 2006, marca franceză l-a numit "consilier executiv".

Aşa cum se zvonea la sfârşitul lunii mai, rolul său va fi acela de a superviza, fiind responsabil, de exemplu, de a facilita recrutarea de ingineri şi de alte resurse pentru a consolida echipele de la Enstone (şasiuri/aeronave) şi Viry-Châtillon (motoare).

Briatore a condus, de asemenea, echipa Benetton (1988-1997) înainte de a fi recrutat de Renault (2000-2009). Mandatul său în Franţa s-a încheiat brusc odată cu scandalul "crashgate" din septembrie 2009. În timpul Marelui Premiu al Singapore din 2008, italianul i-a cerut lui Nelson Piquet Jr să provoace în mod deliberat un accident pentru a-l avantaja pe Fernando Alonso, care a câştigat. Dezvăluirile brazilianului au dus la o anchetă a Federaţiei Internaţionale (FIA).

Suspendat pe viaţă înainte de un acord cu FIA

Briatore a fost găsit vinovat de înşelăciune şi suspendat pe viaţă din Formula 1. Cu toate acestea, în ianuarie 2010, un tribunal din Paris a decis că această sancţiune a fost neregulamentară. Bătălia juridică a dus la încheierea unui acord între FIA, Briatore şi inginerul Pat Symonds (care a fost, de asemenea, găsit vinovat de înşelăciune) prin care aceştia au convenit să nu mai deţină nicio funcţie operaţională în F1 până la sfârşitul anului 2012.

Doisprezece ani mai târziu, Briatore ajunge la echipa Alpine, care se află într-o situaţie proastă, cu doar cinci puncte în clasamentul constructorilor (locul 8 din 10) şi un loc vacant pentru 2025, odată cu plecarea lui Esteban Ocon la sfârşitul sezonului.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.