Într-un comnicat postat pe Twitter, FIA a precizat că prioritatea maşinii de siguranţă nu este viteza cu care merge, ci aceea de a ajuta oficialii să menţină desfăşurarea cursei în siguranţă. Forul internaţional a reacţionat astfel după ce mai mulţi piloţi, în special Max Verstappen, s-au plâns la Marele Premiu al Australiei de performanţele safety car-ului Aston Martin, care a rulat prea încet, în opinia lor, şi nu le-a permis să menţină penurile monoposturilor în temperatură.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Având în vedere comentariile recente privind ritmul maşinii de siguranţă a Formula 1, FIA doreşte să reitereze faptul că funcţia principală a maşinii de siguranţă a FIA Formula 1 nu este, desigur, viteza, ci siguranţa piloţilor, a comisarilor şi a oficialilor. Procedurile Safety Car iau în considerare mai multe obiective, în funcţie de incidentul în cauză, inclusiv cerinţa de a grupa plutonul, de a permite în siguranţă recuperarea unui incident sau a resturilor de pe pistă şi de a ajusta ritmul în funcţie de activităţile de recuperare care pot fi în curs de desfăşurare într-o altă parte a pistei", se arată în comunicatul citat de motorsport.com.

FIA a adăugat că viteza maşinii de siguranţă nu a fost definită de aspectele sale tehnice, ci de ceea ce au nevoie cei din controlul cursei.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Prin urmare, viteza maşinii de siguranţă este, în general, dictată de controlul cursei şi nu e limitată de capacităţile maşinilor de siguranţă, care sunt vehicule de înaltă performanţă, personalizate, pregătite de doi dintre cei mai buni producători din lume, echipate pentru a face faţă în orice moment condiţiilor schimbătoare ale pistei şi conduse de un pilot şi un copilot extrem de experimentaţi şi capabili. Impactul vitezei maşinii de siguranţă asupra performanţelor monoposturilor care o urmează este un aspect secundar, deoarece impactul este egal pentru toţi concurenţii care, aşa cum se întâmplă întotdeauna, sunt responsabili pentru a conduce în siguranţă în orice moment, în funcţie de condiţiile maşinii lor şi ale circuitului", a adăugat forul mondial.

Max Verstappen a criticat safety-car-ul furnizat de Aston Martin în Formula 1, pe care-l consideră inferior celui construit de Mercdes. Verstappen a acuzat faptul că i-a fost greu să-şi menţină pneurile de compoziţie dură în temperatură, deoarece maşina de siguranţă mergea prea încet.

"Era atât de puţină aderenţă şi, de asemenea, maşina de siguranţă rula atât de încet, încât era ca o broască ţestoasă. Incredibil! Nu înţeleg de ce să rulăm atât de încet, cu 140 km/h pe linia dreaptă, în condiţiile în care nu era nicio maşină avariată pe pistă. Trebuie să investigăm. Maşina de siguranţă Mercedes este mai rapidă datorită aerodinamicii mai bune. Acest Aston Martin este foarte lent. Cu siguranţă are nevoie de mai multă aderenţă, pentru că anvelopele noastre erau reci. Este groaznic felul în care conducem în spatele maşinii de siguranţă în acest moment”, a declarat Verstappen.

Olandezul a întâmpinat să aceste probleme înainte să abandoneze, cu un început de incendiu la motor, în turul 39/58.

Câştigătorul cursei de la Albert Park, Charles Leclerc, a fost de acord cu rivalul său, dar a spus că nu vrea să se plângă, pentru că a văzut cât de mult se străduia Bernd Maylander să conducă safety car-ul într-un ritm cât mai rapid.

"M-am chinuit şi eu din greu să pun ceva temperatură în pneuri. Sincer să fiu, am vrut să mă plâng, dar apoi am verificat cât de mult derapa maşina de siguranţă în viraje şi nu cred că mai putea scoate ceva din ea, aşa că nu am vrut să pun prea multă presiune. Cu siguranţă, cu maşinile pe care le avem acum, este foarte greu să menţinem temperaturile în pneuri în spatele safety car-ului", a afirmat pilotul Ferrari.

La fel ca anul trecut, Mercedes împarte cu Aston Martin sezonul în ceea ce priveşte furnizarea safety car-ului şi maşinii medicale. 

Dacă Mercedes a lansat în acest an o maşină nouă pentru rolul de safety car, îmbunătăţită, cu 730 de cai putere, Aston Martin a păstrat modelul din 2021, Vantage, cu numai 528 de cai putere. Modelul de Mercedes-AMG GT Black Series, care a fost în acţiune la primele două etape ale CM de Formula 1, este cu cinci secunde pe tur mai rapid decât  "colegul" Aston Martin Vantage.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.