Pentru prima dată după 25 de ani, pe pistele de Formula 1 vor circula două maşini de siguranţă într-un sezon, după ce Aston Martin s-a alăturat producătorului Mercedes, informează presa internaţională.
În ceea ce priveşte safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi acelaşi model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R. Singura diferenţă va fi culoarea, roşul înlocuind argintiul. Culoarea a fost preluată de la Crowdstrike, o companie americană de securitate cibernetică, sponsor al echipei Mercedes.
Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la grand prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021. Mercedes şi Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediţie a CM de Formula 1.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Constructorului britanic de maşini sport Aston Martin revine în Formula 1 după 60 de ani, odată cu "rebotezarea" echipei Racing Point, fostă Force India. Omul de afaceri canadian Lawrence a preluat echipa Force India, pentru fiul său, Lance Stroll şi, totodată, a devenit acţionar majoritar la Aston Martin.
Contribuţia Aston Martin la echipa de Formula 1 este mai mult cu numele, deoarece monoposturile care vor evolua în ediţia 2021 a Marelui Circ, pilotate de germanul Sebastian Vettel şi Lance Stroll, sunt în continuare copii fidele ale unor maşini Mercedes din sezoanele trecute.
Mercedes şi Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acţiuni şi la o cooperare tehnică mai strânsă. Mercedes îşi va mări pachetul de acţiuni la Aston Martin la 20 la sută, oferind în acelaşi timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie şi arhitectura electrică/electronică.
Colaborare merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc Aston Martin în F1, în ceea ce priveşte maşina se siguranţă şi maşina medicală.
Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerate de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde.
În interiorul său, au fost montate două ecrane pe tabloul de bord, oferind ocupanţilor un flux de televiziune în direct şi diverse informaţii, inclusiv timpii înregistraţi şi poziţia pe pistă a fiecărui monopost activ.
Consola centrală a fost modificată, incluzând un sistem de control pentru a executa o serie de acţiuni, cum ar fi activarea sirenei, comunicaţiile radio şi controlul LED-urilor barei luminoase. "Marshalling System" al FIA este integrat în zona instrumentelor de pe tabloul de bord, permiţând şoferului şi copilotului să vadă ce culoare are steagul afişat în fiecare sector al pistei.
Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander.
Pe lângă maşina de siguranţă Vantage, Aston Martin DBX - primul SUV al mărcii - va prelua rolul de maşină medicală. Condusă de Alan van der Merwe alături de dr. Ian Roberts (coordonatorul intervenţiei medicale a FIA în F1), această maşină porneşte în spatele plutonului monoposturilor, în turul de deschidere al curselor şi este ulterior plasată pe linia boxelor, unde aşteaptă pentru vreun caz de urgenţă medicală pe pistă.
Propulsat de un motor V8 twin-turbo de 4 litri, care este utilizat şi la DB11 şi la Vantage, Aston Martin DBX oferă 542 de cai putere şi 700 newton metri, cu o accelerare de la 0-100 în 4,3 secunde şi cu o viteză maximă de 290 de kilometri/oră.
Maşina medicală trebuie să transport o cantitate substanţială de echipamente, ce include o geantă medicală mare, un defibrilator, două stingătoare şi un kir pentru arsuri. La fel ca la maşina de siguranţă, două ecrane au fost montate pe tabloul de bord pentru a oferi imagini de cursă live. Un ecran suplimentar este utilizat pentru a citi datele biometrice live livrate prin tehnologia din mănuşile piloţilor, care, în cazul unui accident, oferă informaţii importante despre starea lor.
Cele două maşini vor fi în acţiune la finalul acestei luni, la Sakhir, apoi la următorul grand prix, din 18 aprilie, de la Imola, locul lor va fi luat de obişnuitele Mercedes.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.