Pilotul australian Daniel Ricciardo de la Red Bull a câştigat, duminică, Marele Premiu al Malaysiei, a XVI-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, el fiind urmat de coechipierul său, olandezul Max Verstappen, şi de germanul Nico Rosberg de la Mercedes.
Aceasa este prima victorie a lui Ricciardo în acest sezon, a patra din carieră şi a doua obţinută de Red Bull în 2016.
Britanicul Lewis Hamilton de la Mercedes a abandonat în turul 41/56, din poziţia de lider al cursei. Germanul Sebastian Vettel de la Ferrari a abandonat în turul I după o ciocnire cu Nico Rosberg.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Pe locul al patrulea s-a clasat finlandezul Kimi Raikkonen de la Ferrari (+28.785), care a fost urmat de compatriotul său Valtteri Bottas de la Williams (+1:01.582) , pe poziţia a cincea şi de mexicanul Sergio Perez de la Force India (+1:03.794), care a trecut linia de sosire al şaselea.
Locurile 7-10 au fost ocupate în ordine de spaniolul Fernando Alonso (McLaren-Honda, +1:05.205), germanul Nico Hulkenberg (Force India, +1:14.062), Jenson Button (McLaren-Honda, +1:21.816) şi britanicul Jolyon Palmer (Renault, +1:35.466).
Circuitul de la Sepang a găzduit, duminică, o cursă plină de evenimente, cu dueluri roată la roată şi cu multe depăşiri. Hamilton a pornit bine din pole position şi s-a instalat imediat la conducere. În primul viraj, Rosberg, al doilea pe grilă, se pregătea să-i ia urma colegului său, când monopostul său a fost atins în roata dreapta-spate de cel al lui Vettel. Mercedesul s-a răsucit pe pistă, în timp ce suspensia stânga-faţă a Ferrariului s-a rupt. Astfel, Vettel a fost nevoit să abandoneze. Compatriotul său însă a putut continua cursa, după ce a ajuns ultimul.
Rosberg a început imediat recuperarea poziţiilor pierdute şi după 15 tururi era al optulea, iar în turul 21 pe locul 5. În faţa lui se afla grupul de patru piloţi desprins repede de restul plutonului, cu Hamilton aflat confortabil în frunte, urmat de cei de la Red Bull, Ricciardo şi Verstappen, şi de Raikkonen, singurul sportiv de la Ferrari rămas în cursă. Finlandezul a ocupat locul 3 în prima parte a Grand Prix-ului malaysian, dar după primul schimb de pneuri a coborât pe patru.
Cu o startegie diferită faţă de Red Bull, Hamilton a cedat primul loc în turul 21, când a intrat la boxe. El şi-a recuperat poziţia în turul 28, după ce şi piloţii echipei rivale au schimbat pneurile. "Încălţat" cu pneuri medii, campionul mondial en titre a încercat să termine cursa cu o singură oprire, însă a constatat că acest plan putea deveni riscant şi atunci a forţat pentru a-şi construi o diferenţă de timp suficientă unei noi treceri pe la boxe. Din nefericire pentru el, motorul Mercedes a cedat în turul 41, într-un moment în care avea peste 23 de secunde avans faţă de piloţii de la Red Bull. Britanicul a fost nevoit să abandoneze cu maşina scoţând flăcări.
Ricciardo a preluat conducerea, urmat la scurtă distanţă de colegul său. Aprigi în dueluri până atunci, după ce au rulat aproape în paralel pe parcursul mai multor viraje, cu Verstappen punând mare presiune pe Ricciardo, cei doi s-au cuminţit subit după ce li s-a deschis oportunitatea de a aduce o dublă în palmaresul echipei lor. Australianul a trecut fără probleme primul linia de sosire, urmat de tânărul pilot olandez, care s-a mulţumit cu poziţia secundă.
Pentru ultimul loc pe podium, lupta s-a dat între Raikkonen şi Rosberg. Germanul l-a întrecut în turul 38 pe pilotul de la Ferrari, după o depăşire în care a existat un contact între cele două monoposturi, fără urmări importante asupra integrităţii acestora. Comisarii FIA au considerat că Rosberg a fost prea agresiv şi a provocat ciocnirea, astfel că l-au penalizat cu zece secunde, care urmau să fie adăugate timpului final. Liderul clasamentului piloţilor a reuşit să pună o diferenţă de peste zece secunde între el şi Raikkonen şi a prins ultima treaptă a podiumului, în timp ce finlandezul a ocupat locul al patrulea.
În pluton, Fernando Aonso s-a distins pin faptul că a reuşit să ocupe locul al şaptelea după ce a fost pe ultima poziţie a grilei de start. Spaniolul a fost penalizat pentru că a schimbat unitatea de propulsie cu una îmbuntăţită, care pare să-l pună într-o situaţie favorabilă pentru finalul sezonlui. Cu motorul Honda fără îmbunătăţiri, Button a fost al nouălea, la cursa cu numărul 300 din cariera sa.
În urma rezultatelor de la Sepag, Rosberg şi-a extins la 23 de puncte avansul în clasamentul piloţilor faţă de Hamilton, în timp ce Mercedes îşi amână săbătorirea celui de-al treilea titlu mondial consecutiv pentru cursa viitoare.
Totodată, dubla din Malaysia consolidează poziţia echipei Red Bull pe locul al doilea în clasamentul constructorilor.
Clasamentul piloţilor, primele zece poziţii, este următorul:
1. Nico Rosberg 288 de puncte;
2. Lewis Hamilton 265;
3. Daniel Ricciardo 204;
4. Kimi Raikkonen 160;
5. Sebastian Vettel 153;
6. Max Verstappen 147;
7. Valtteri Bottas 80;
8. Sergio Perez 74;
9. Nico Hulkenberg 50;
10. Fernando Alonso 42.
Clasamentul constructorilor este următorul:
1. Mercedes 553 de puncte;
2. Red Bull 359;
3. Ferrari 313;
4. Force India 124;
5. Williams 121;
6. McLaren 62;
7. Toro Rosso 47;
8. Haas F1 28;
9. Renault 8;
10. Manor 1;
11. Sauber 0.
Umătoarea etapă a CM de Formula 1, Marele Premiu al Japoniei, va avea loc duminica viitoare, la Suzuka.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.