Liga germană de fotbal (DFL) a anunţat, luni, că va testa microfoanele deschise începând cu următoarea etapă din Bundesliga, permiţând arbitrilor să îşi explice deciziile spectatorilor şi telespectatorilor în timpul meciurilor.
Sâmbătă, meciul din divizia a doua dintre Düsseldorf şi Ulm va fi primul în care oficialii vor fi auziţi.
Patru cluburi de elită vor experimenta, de asemenea, sâmbătă şi duminică, explicaţiile arbitrilor pentru public.
Printre acestea se numără primele trei echipe din campionatul german, ceea ce face măsura şi mai atractivă: Bayern Munchen, care va găzdui Kiel, Leverkusen, care va întâlni Hoffenheim, şi Frankfurt, care se va confrunta cu Wolfsburg.
În total, nouă cluburi din primul şi al doilea eşalon au acceptat să testeze aceste explicaţii la microfon la meciurile lor, cu scopul de a „spori transparenţa deciziilor arbitrale şi de a se asigura că acestea sunt mai bine înţelese de fani”, a declarat Ansgar Schwenken, şeful operaţiunilor de meciuri din cadrul DFL, într-un comunicat.
Arbitrul principal se va adresa sistematic publicului după revizuirea unei decizii pe ecranul de pe marginea terenului sau atunci când va reveni asupra unei decizii după intervenţia arbitrului asistent video (VAR), precizează DFL.
Acesta se va adresa fanilor prin intermediul microfonului său, iar anunţul va fi difuzat prin difuzoarele din stadion, la fel ca în fotbalul american. Aceste anunţuri vor fi, de asemenea, încorporate în transmisiunile în direct ale radiodifuzorilor. În comunicarea sa, arbitrul va trebui să precizeze ce acţiune a fost revizuită, rezultatul revizuirii şi decizia sa finală înainte de reluarea jocului.
De la introducerea sa, VAR a făcut obiectul unor „discuţii controversate”, iar testarea acestei măsuri este „primul pas clar către o mai mare clarificare”, a declarat Knut Kircher, directorul de arbitraj al DFB.
Arbitrii au exersat acest nou exerciţiu de comunicare”, a spus el. Ei vor beneficia de o „transparenţă mai mare” a deciziilor lor, chiar dacă procesul va fi „necunoscut la început”, a spus Kircher.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.