Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat, după întâlnirea de vineri cu primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, că la discuţiile cu edilul a trecut în revistă provocările privind finanţarea investiţiilor în transport, provocări de natură administrativă sau diverse acte normative care pot întârzia derularea acestor investiţii. Ea a mai spus că o strategie privind mobilitatea şi sustenabilitatea urbană a fost adoptată de către Comisia Europeană, iar aceasta este obligatorie pentru multe dintre marile oraşe europene, inclusiv pentru cele din România. „Tot ceea ce înseamnă logistica într-un oraş trebuie să ţintească către flote de vehicule care să fie cu emisii reduse sau cu zero emisii, ceea ce înseamnă practic mobilitate electrică”, a mai precizat Vălean.
„Am trecut în revistă câteva din provocările privind finanţarea acestor investiţii. Finanţarea pe de o parte, dar şi opreliştile de natură administrativă care ţin de diverse acte legislative sau reglementări care pot întârzia desfăşurarea acestor investiţii. Eu am venit cu plăcere. Este o primă vizită şi o primă discuţie. Sunt pregătită împreună cu colegii mei de la Comisia Europeană, directoratul de transport, să sprijinim toate oraşele europene în strategiile lor de dezvoltare urbană sustenabilă în privinţa mobilităţii şi logisticii şi bineînţeles cu atât mai mult în ceea ce priveşte Bucureştiul. E nevoie de o viziune integrată asupra transportului”, a afirmat Adina Vălean, într-o conferinţă de presă susţinută la finalul întâlnirii de vineri cu edilul general al Capitalei Nicuşor Dan.
Întrebată ce modele de succes de mobilitate, de electro mobilitate individuală sau în comun pot fi preluate din alte mari oraşe sau capitale din UE şi aplicate, într-un timp scurt şi mediu, la noi, comisarul european pentru Transporturi a răspuns: „Există o platformă europeană a marilor oraşe. Sunt convinsă că şi din România sunt multe oraşe care fac parte”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Acolo există un schimb permanent de idei şi proiecte care să sprijine mobilitatea sustenabilă urbană. Noi am adoptat la Comisia Europeană o strategie europeană pentru oraşe. Parte a dezvoltării reţelei de transport european, nodurile urbane, inclusiv cele din România vor avea obligaţia de a avea o strategie de mobilitate şi de logistică durabilă. Există obligativitatea acestei strategii care se discută cu Comisia Europeană şi care se urmăreşte în timp. Spun asta pentru că aceste tipuri de strategii conţin în centrul lor transportul public şi transportul public cu emisii reduse sau zero emisii. De asemenea tot ceea ce înseamnă logistica într-un oraş trebuie să ţintească către flote de vehicule care să fie cu emisii reduse sau cu zero emisii, ceea ce înseamnă practic mobilitate electrică”, a mai explicat Vălean.
Ea a adăugat că „Bucureştiul ar fi foarte la început în tipul acesta de demers, dar acesta este viitorul şi există foarte mult sprijin şi know-how în Europa care poate da o direcţie şi ideii eficiente pe termen scurt mediu şi lung pentru implementarea unui astfel de politici”.
„Totul face parte însă dintr-o strategie mai mare pe care domnul primar a spus că o pregăteşte şi sigur ar vrea să răspundă la chestiunea cu PNRR dar trebuie să spun că nu cred că a fost la îndemâna domniei sale. În PNRR, aşa cum văzut eu de la Bruxelles, există şase sute de milioane de euro care sunt pentru oraşele din România pentru transport cu zero emisii, urmează să vedem dacă Bucureştiul va beneficia măcar de o parte dintre aceşti bani”, a conchis Vălean.
La rândul său, Nicuşor Dan a explicat că a discutat cu Adina Vălean despre trenul metropolitan, despre reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală, cât şi despre planul de mobilitate urbană al Bucureştiului.
„Am discutat de proiecte majore de infrastructură ale Bucureştiului şi a zonei metropolitane a Bucureştiului, am discutat de trenul metropolitan sau metroul de suprafaţă, am discutat de reţeaua de tramvai a Bucureştiului. I-am înaintat doamnei comisar studiile pe care le-am făcut până acum, suntem practic la nivel de studiu de prefezabilitate pentru trenul metropolitan. Suntem la nivel de parţial studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate pentru ceea ce înseamnă reabilitarea liniilor de tramvai. Am vorbit şi în general despre planul de mobilitate urbană al Bucureştiului, despre cum am putea să integrăm totul într-o strategie de dezvoltare, după cum ştiţi Bucureştiul are în lucru o strategie de dezvoltare urbană integrată pe care după ce o să o lansăm în dezbatere publică, o supunem votului în Consiliu General în această vară.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.