Transportatori din toată ţara participă, miercuri, la o acţiune de protest, coloane de camioane formându-se pe mai multe tronsoane rutiere, în zona Bucureştiului, dar şi în Cluj şi Buzău. Din unele judeţe, angajaţii operatorilor din transport au pornit către Capitală. Transportatorii sunt nemulţumiţi de tarifele poliţelor obligatorii de răspundere civilă şi cer mai multe modificări legislative, inclusiv adoptarea unei legi anti-dumping. Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, afirmă miercuri, legat de protestul “spontan” al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, că până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu a primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest. Ministrul spune că a stabilit deja o întâlnire cu toate asociaţiile şi federaţiile, săptămâna viitoare, pentru a le prezenta programele pe pregătite pentru acest an şi îi asigură pe toţi fermierii că subvenţiile se acordă la timp iar subvenţia la motorină se va acorda în continuare la valoarea maximă posibilă. Traficul pe A1, pe Centura Bucureşti, dar şi pe centurile marilor municipii este blocat sau îngreunat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
CITEȘTE ȘI Ministrul Agriculturii: Legat de protestul “spontan” al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu am primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Imagini: Facebook Revista Tranzit

UPDATE - Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că pe autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, de la kilometrul 13+500 de metri, până la intrarea în DN Centura Bucureşti, traficul autovehiculelor este blocat de mai multe autocamioane ale transportatorilor rutieri care protestează, circulând cu viteză minimă.

De asemenea, s-a format coloană de autovehicule şi pe Centura Capitalei, între localităţile Chiajna şi Bragadiru, judeţul Ilfov.

Totodată, situaţii similare sunt prezente şi în alte zone ale ţării, pe centurile marilor municipii, circulaţia rutieră desfăşurându-se îngreunat, cu viteză foarte redusă, pe alocuri blocându-se.

ŞTIREA INIŢIALĂ - Potrivit preşedintelui Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, lista revendicărilor include: plafonarea poliţelor de răspundere obligatorie auto (RCA, în regim de urgenţă la 5.000 lei pentru autovehiculele din clasa B 0 (care se referă la asiguraţii noi, fără istoric de daune - n.r.); amendarea OG43/1997 privind toleranţele la mase şi dimensiuni şi armonizarea acestui act normativ cu Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi şi tarife de utilizare a reţelei de drumuri fără dublă taxare. 

O altă revendicare se referă la aplicarea ”tratamentului fiscal nediscriminatoriu angajaţilor din mediul privat în privinţa alocaţiei de cazare”. 
 
Transportatorii solicită, de asemenea, aplicarea RO-Etransport doar pentru mărfurile cu risc fiscal ridicat în conformitate cu prevederile Directivei europene 2006/112, dar şi elaborarea în regim de urgenţă a legii anti-dumping, promovată prin Ordonanţa de urgenţă pentru eliminarea concurenţei neloiale din toate sectoarele economice.
 
Proteste ale transportatorilor au loc în Capitală şi în mai multe zone ale ţării. În Capitală, transportatorii s-au întâlnit la Chiajna şi au pornit în coloană către Pantelimon, zeci de camioane participând la protest.
 
 
De la Buzău, protestatarii vor merge în Capitală, unde se vor întâlni cu transportatori din alte judeţe ale ţării şi vor protesta pe Centura Bucureştiului.
 
”Eu am o firmă de transport şi nemulţumirile sunt multe, problemele generate de autorităţile naţionale, de legislaţia în vigoare sunt foarte multe. Ca şi transportatori, avem mari probleme când ne expiră poliţele RCA, nu avem o predictibilitate şi o siguranţă că putem să ne plătim această asigurare. Avem nişte instituţii ale statului inutile şi incompetente. ASF ar trebui să reglementeze situaţia asigurărilor din piaţă. Uitaţi-vă ce s-a întâmplat în ultimii 7 ani, trei falimente majore care au fost plătite din banii noştri. Noi nu vrem nimic să ni se dea,  ci doar protecţie din punct de vedere legislativ şi să trăim într-un stat corect. Uitaţi-vă ce s-a întâmplat cu acciza la motorină! Începând cu 1 ianuarie s-a mărit din nou, pentru că preţul scăzuse, până în anul nou statul s-a gândit să mai bage o acciză suplimentară. Avem această guvernare care anul trecut a spus că nu face măriri de taxe şi a venit cu o groază de modificări fiscale, iar cea mai aberantă e că eu, ca şi microîntreprindere, trebuie să plătesc un impozit pe venit de 3%. Pai dacă eu am pierdere pentru că nu merge treaba, am cheltuieli mari, am daune sau nu am încasări, de ce trebuie eu să îţi dau ţie, statul român, 3% din pierderea mea? Sunt multe nemulţumiri şi mi-aş dori ca această răzvrătire să fie paşnică şi civilizată şi să avem un dialog coerent şi corect cu autorităţile statului român”, a declarat Ionuţ Cercel, reprezentant al unei firme de transport din Buzău.
 
La Galaţi, zeci de autovehicule ale unor firme de transport protestează, la fel la Cluj, dar şi în alte oraşe ale ţării. 
 
În unele zone, protestul transportatorilor este dublat de cel al fermierilor.
 
”Astăzi este un protest şi al fermierilor, şi al transportatorilor, iar revendicările sunt, în mare parte comune. Legat de transportatori este valoarea RCA care în unele condiţii este mai mare valoarea poliţei decât valoarea maşinii, dar şi situaţia din România legată de creşterea accizei la motorină de la 1 ianuarie şi de abuzurile autorităţilor în general. Legat de agricultură, preţurile scăzute la cereale generat şi de importurile din Ucraina, echivalarea categoriei B cu categoria TR pentru utilajele agricole, înregistrarea la primărie a utilajelor agricole doar cu factura pentru că este aproape imposibil să mergi să faci carte de identitate unui utilaj agricol de 30-40 de ani, lipsa subvenţiilor din conturi cu diferite tertipuri de gen controale, monitorizare, nefuncţionarea sistemelor de la APIA şi de la ministere, legea forţei majore neimplementată pentru a-i putea susţine pe cei care au probleme pentru că după doi ani de secetă cei din agricultură au aşa de mari probleme încât chiar nu îşi pot susţine cheltuielile, lipsa Legii arendei, lipsa responsabilităţii angajaţilor statului faţă de greşelile pe care le fac şi abuzurile instituţiilor statului care atunci când vin în controale ne dau impresia că deja suntem arestaţi sau condamnaţi. Nu este normal ca atunci când vii în control să nu dai un proces verbal de constatare şi să dai un termen de remediere a problemelor, că aşa e simplu: vii şi aplici amenda şi l-ai terminat pe omul ăla. Vom protesta până ne rezolvăm problemele pe care le avem pentru că de 30 de ani suntem minţiţi, jefuiţi şi nu rezolvăm niciodată problemele. Faptul că în ultimii ani cei care au guvernat România şi au adus ţara în stadiul ăsta cu acest deficit financiar nu înseamnă că noi trebuie să suportăm. Au greşit, să plătească! Noi am muncit, ne-am plătit dările şi în stilul ăsta nu se poate continua”, a afirmat Georgian Calotă, reprezentant al unei asociaţii agricole din judeţul Buzău.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.