Ministerul Afacerilor Externe anunţă, marţi seară, că a făcut demersuri în cazul românului care nu a fost primit la o unitate de cazare din Olanda şi a luat legătura cu Primăria din localitatea respectivă. Municipalitatea a precizat că nu tolerează discriminarea şi nu a cerut niciodată ca turiştii români să nu fie cazaţi. Totodată, autorităţile din Olanda au precizat că nu au reuşit deocamdată să dea de proprietarul pensiunii reclamate, cazul fiind cercetat de autorităţile competente.
MAE anunţă, marţi seară, că a făcut demersuri pentru a afla informaţii despre situaţia turistului român care a fost refuzat de o unitate de cazare din Olanda.
”Ambasada României la Haga a iniţiat demersuri oficiale, în regim de urgenţă, pe lângă primăria din Tilburg şi pe lângă unitatea de cazare care ar fi anulat rezervarea cetăţeanului român, pentru a obţine informaţii suplimentare şi clarificări cu privire la situaţia semnalată. MAE precizează că, potrivit informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al Primăriei din Tilburg le-a comunicat telefonic reprezentanţilor ambasadei, la data de 4 aprilie 2023, nu a existat niciodată un acord de refuzare a cazării pentru cetăţenii români şi că discriminarea nu este sub nicio formă tolerată în Tilburg”, a transmis MAE.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
De asemenea, reprezentanţii misiunii diplomatice au contactat cetăţeanul român în cauză, pentru a îl informa despre demersurile întreprinse în acest caz, pentru clarificarea situaţiei, respectiv pentru asigurarea respectării drepturilor sale.
”Persoana în cauză a precizat că a identificat alt loc de cazare, şi-a încheiat sejurul în Regatul Ţărilor de Jos şi a depus o sesizare la instituţia cu competenţe în combaterea discriminării, fără a adresa solicitări de asistenţă din partea misiunii diplomatice române. Cazul semnalat este, la acest moment, investigat de Primăria din Tilburg şi de Organizaţia pentru anti-discriminare. De asemenea, conform informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al Primăriei Tilburg le-a transmis Ambasadei României la Haga, autorităţile competente din Tilburg nu au reuşit, până la acest moment, să îl contacteze pe proprietarul sau pe administratorul unităţii de cazare oferite spre închiriere”, a mai precizat instituţia.
MAE informează că Ambasada României la Haga menţine în atenţie acest caz şi este pregătită să acorde asistenţă consulară cetăţeanului român, conform competenţelor legale.
”MAE român manifestă toleranţă zero şi va acţiona permanent prompt şi ferm oricând vor apărea date cu privire la eventuale cazuri de discriminare la care ar fi supuşi cetăţeni români”, mai precizează ministerul.
Românul Alexandru Hegyi, al cărui caz a devenit de notorietate după ce i-a fost refuzată cazarea la un hotel din Tilburg, Olanda, din cauza naţionalităţii sale, susţine că a primit un mesaj din partea platformei de rezervări prin care Booking anunţă că a renunţat la colaborarea cu acel hotel.
De altfel, unitatea de cazare nu mai poate fi găsită la o căutare pe platforma utilizată pe scară largă pentru rezervări în domeniul ospitalităţii.
Unitatea i-a transmis turistului că, în baza unei înţelegeri cu administraţia oraşului, hotelul nu îl poate primi. Românul a fost contactat de către un consilier local din Tilburg care i-a spus că a cerut puncte de vedere cu privire la acest caz, politicianul olandez admiţând că problema este ”mai amplă”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.