Trenurile de călători ajung, sâmbătă seară, în Gara de Nord din Capitală, cu întârzieri şi de peste două ore, cea mai mare întârziere fiind înregistrată în cazul unui tren interregio de la Cluj-Napoca, via Craiova, şi a unei garnituri de la Păuşa (judeţul Vâlcea), via Videle. Întârzieri între două ore şi 15 minute au fost pe tot parcursul zilei, în condiţiile în care trenurile au circulat cu restricţii de viteză din cauza temperaturilor extrem de ridicate.
Potrivit tabelei de prezentare a plecărilor şi sosirilor trenurilor de călători din Gara de Nord, cea mai mare întârziere, de 145 de minute, o are trenul interregio de la Cluj-Napoca, via Craiova, iar trenul interregio de la Păuşa, judeţul Vâlcea, via Videle, a ajuns în Bucureşti la ora transmiterii ştirii cu 130 de minute întârzire.
Întârzieri de peste 100 de minute au trenurile de la Iaşi (via Buzău) şi Drobeta Turnu Severin (via Videle).
Trenul interregio de la Timişoara Nord via Făgăraş are o întârzire de trei sferturi de oră, iar un tren de la Târgu Mureş via Deda-Braşov are 15 minute de întârziere.
CFR SA a anunţat sâmbătă că a impus de la ora 13.00 restricţii de viteză în circulaţia trenurilor pe 37 de secţii feroviare, la nivelul şinei temperaturile ajungând la 50 de grade Celsius.
Astfel, pe cele 37 de secţii de cale ferată viteza de circulaţie a trenurilor s-a redus cu 20-30 km/h faţă de viteza normală. Pe celelalte tronsoane, traficul feroviar se desfăşoară deocamdată conform graficului de circulaţie pentru ziua în curs, informa CFR SA.
Douăsprezece judeţe din vestul ţării se află, sâmbătă, în cea de a doua zi de avertizare cod roşu de caniculă, cu temperaturi cuprinse între 39 şi 42 de grade, în timp ce restul ţării este în continuare sub cod portocaliu de caniculă, temperaturile situându-se între 36 şi 39 de grade. Meteorologii avertizează că vremea caniculară se va menţine, mai ales în zona de sud a ţării, inclusiv în Capitală, până spre sfârşitul săptămânii viitoare.
Meteorologii au prelungit codul roşu de caniculă pentru judeţele Mehedinţi şi Dolj şi pentru ziua de duminică.
Măsurile speciale luate de CFR SA presupun revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenţionare, însoţirea trenurilor cu personal de specialitate, în vederea identificării potenţialelor pericole, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe anumite intervale de staţii, avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) şi transmiterea operativă a intervalelor de staţii unde trebuie să reducă viteza de circulaţie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.