Cozi mari de camioane s-au format la punctul de trecere a frontierei (PTF) Siret, transportatorii care ies din România spre Ucraina aşteptând, duminică, până la opt ore pentru a trece graniţa în Ucraina. Pe sensul de intrare, timpul de aşteptare este de două ore. Aglomeraţia s-a format deşi punctul de trecere lucrează la capacitate maximă, dar transportatorii ucraineni folosesc România ca ţară de tranzit în contextul în care graniţele cu Rusia şi Belarus sunt închise.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Noi lucrăm la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctului: cinci artere de control la camioane pe sensul de intrare în România, respectiv pe trei artere de control pe sensul de ieşire din România. Controlul documentelor, în ceea ce priveşte activitatea poliţiştilor de frontieră din România, se desfăşoară rapid, în unu-trei minute, însă se face un control, multiplu, vamal, fito-sanitar veterinar, se foloseşte un cântar pe care sunt urcate camioanele, iar acest lucru creşte timpul de aşteptare”, a declarat, pentru News.ro, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei, inspectorul principal de poliţie Iulia Stan. 
Aceasta a menţionat că în jur de 500 de camioane tranzitează, în 24 de ore, punctul de trecere a frontierei de la Siret, atât pe sensul de intrare în ţară cât şi pe cel de ieşire din România. 
Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
Iulia Stan a precizat că un motiv pentru care timpul de aşteptare este crescut la vama de la Siret este cauzat şi de faptul că, în momentul în care se trece linia de frontieră din Ucraina în România, toate camioanele intră pe o singură arteră rutieră, fapt care are influenţează de asemenea timpii de aşteptare. 
Fluxul de camioane a crescut masiv în punctul de trecere a frontierei Siret de la începutul lunii aprilie. În condiţiile în care punctele de trecere a frontierei dintre Ucraina şi Rusia şi Ucraina şi Belarus au fost închise, după începutul războiului din Ucraina, traficul greu, de mărfuri, a fost direcţionat către România, multe dintre camioane tranzitează România şi duc mărfurile către ţările arabe. 
Pe de altă parte pe sensul de ieşire se formează coloane pe de o parte din camioanele care se întorc în Ucraina după ce au dus mărfuri în ţările de destinaţie, dar şi din camioanele cu ajutoare trimise în ţara vecină.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.