Lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul auto pe tronsonul Obor-Piaţa Sudului încep sâmbătă noapte, urmând să fie finalizate până în 20 decembrie, anunţă Societatea de Transport Bucureşti (STB). Acesta este al treilea tronson din cele patru pe care se face separarea, primele două fiind finalizate.
Societatea de Transport Bucureşti arată, într-un comunicat de presă transmis vineri seară, că începe, în noaptea de sâmbătă, şi va finaliza până la 20 decembrie lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general pe cel de al treilea tronson, Obor - Piaţa Sudului, din cele patru stabilite iniţial de Primăria Capitalei.
STB a finalizat deja două tronsoane, în lungime totală de peste 8 kilometri, unul - între Bd. Timişoara şi Şos. Viilor şi al doilea - de la Pasajul Obor, până la B-dul Timişoara, pe Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Gardul a fost montat la limita de protecţie dintre calea de rulare a tramvaielor şi a doua/a treia bandă de circulaţie auto, pe arterele respective rămânând acelaşi număr de benzi de circulaţie, dar, în plus, în cazul apariţiei ambuteiajelor, vehiculele de urgenţă (ambulanţă, pompieri, poliţie, intervenţii), precum şi autobuzele STB, vor putea utiliza culoarele destinate tramvaielor, arată sursa citată.
Primăria Capitalei, prin STB, a început, în 7 iulie, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 şi 10, prin montarea de stâlpişori şi garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 kilometri, lungime împărţită în patru tronsoane, din care 19,6 kilometri sunt delimitaţi cu gard de protecţie, iar circa 2 kilometri cu stâlpi flexibili. Din această lungime, STB execută lucrări pe trei tronsoane, din care două au fost deja încheiate. Pe tronsonul de pe Şoseaua Olteniţei, Şura Mare - Romprim, lucrările vor fi executate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A. până în 30 noiembrie.
Liniile 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.
După finalizarea lucrărilor, ar urma să crească viteza de exploatare şi capacitatea de transport, care ar urma să fie cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21. Realizarea căii proprii a liniei 21 a dus la creşterea ritmicităţii şi posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Şos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.