Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu transmite într-un răspuns la o interpelare a unui deputat PNL că este puţin probabil ca Tarom să poată să acopere în totalitate oferta de servicii a Blue Air, în eventualitatea în care compania privată nu-şi va mai relua zborurile, el arătând că Tarom se află în proces de restructurare, care este în evaluarea Comisiei Europene, iar acest plan de restructurare interzice extinderea operaţiunilor companiei, atâta timp cât beneficiază de ajutor de restructurare din fonduri publice.
Deputatul PNL Valentin Ilie Făgărăşian a transmis o întrebare către ministerul Transporturilor, în care solicită informaţii privind soluţiile ministerului pentru relansarea companiei Blue Air şi reluarea zborurilor din şi către România cât mai curând.
În plus, parlamentarul întreabă dacă, în situaţia nedorită în care zborurile companiei Blue Air nu se vor mai putea relua, este posibil ca Tarom să îşi diversifice oferta / tarifele către destinaţiile spre care opera Blue Air în România, pentru a genera o concurenţă reală şi servicii mai bine.
În răspunsul ministerului Transporturilor, Sorin Grindeanu precizează că ”reluarea zborurilor Blue Air este o decizie care aparţie în totalitate managementului operatorului aerian, care are obligaţia identificării resurselor necesare revenirii în piaţă”.
”Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va sprijini, în limita competenţelor şi atribuţiilor legale, demersurile pe care Blue Air le va întreprinde în acest sens”, mai spune oficialul. În privinţa preluării curselor aeriene ale Blue Air de către compania naţională Tarom, Sorin Grindeanu precizează în răspunsul oficială că ”Tarom se află în proces de restructurare, planul de restructurare fiind în evaluarea Comisiei Europene”.
”O componentă importantă a planului de restructurare o reprezintă planul de operare care trebuie astfel conceput încât să asigure profitabilitatea companiei, începând cu anul 2025, fiind interzisă extinderea operaţiunilor companiei atâta timp cât beneficiază de ajutor de restructurare din fonduri publice. Din această perspectivă, este puţin probabil ca Tarom să poată să acopere în totalitate oferta de servicii a Blue air Aviation, în eventualitatea în care această companie nu-şi va mai relua zborurile”, arată Sorin Grindeanu în document.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.