Purtătorul de cuvânt al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Daniel Osmanovici, a declarat, miercuri, la RFI, referitor la faptul că sistemul cardului de sănătate nu funcţionează de peste două săptămâni, că acesta ar putea fi repornit joi, după ce se vor face noi teste. "Nu vreau să mă duc în această zonă apocaliptică, pentru că oamenii mor şi cu un sistem, şi fără un sistem, nu vreau să sun cinic", a spus el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Purtătorul de cuvânt al CNAS, Daniel Osmanovici, a declarat, la RFI, că în 16 iulie s-au făcut câteva teste privind funcţionarea cardului de sănătate, iar acestea au arătat că aplicaţia "funcţionează cum se cuvine", astfel că se doreşte ca în 18 iulie să fie repornit sistemul.

"Din păcate, pot să spun că soluţiile pe care le avem la îndemână în momentul de faţă, cu resursele pe care le are CNAS la nivel de personal IT, resurse financiare şi resurse hardware şi software nu pot face acea ajustare care să ducă sistemul - imediat, mă refer - în zona în care aceste sincope să nu mai apară. Dacă pe 18 toate lucrurile funcţionează bine, toate testele de pe parcursul acestei zile şi de pe parcursul zilei de mâine, în prima parte a zilei, funcţionează corect, atucni lucrurile astea se duc acolo. Blocajele de care vorbeaţi dvs şi care da, sunt resimţite la nivelul fiecărui cabinet de medic de familie, la nivelul farmaciilor, la nivelul spitalelor, la nivelul tuturor categoriilor de furnizori, sunt prin prisma cantităţii uriaşe de date", a spus el.

El a mai spus că într-un an este vorba despre 76 de milioane de input-uri în sistem.

Întrebat despre oamenii care vor muri în timpul acestui blocaj, care durează de aproximativ două săptămâni, purtătorul de cuvânt al CNAS a spus: "Cred că puteţi fi de acord cu mine că nu există pe lumea asta niciun sistem perfect. Mă refer la orice sistem (...) Nu vreau să mă duc în această zonă apocaliptică, pentru că oamenii mor şi cu un sistem, şi fără un sistem, nu vreau să sun cinic, dar nu e o chestiune pe care să o pun că acum, dacă a picat sistemul, se întâmplă cele mai mari nenorociri de pe Planeta Pământ fix în România".

CNAS anunţa, în 10 iulie, că, în urma unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilităţii PIAS.

"Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispoziţiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017: - serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS,  vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019. - serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 şi până la remedierea PIAS,  vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie/iulie 2019, după caz. - raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS", arăta CNAS.

În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale menţionate, care se publică pe pagina de web a CNAS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.