Primarul din Timişoara, Nicolae Robu, susţine că sunt "unele probleme" la proiectul Centurii Sud a municipiului şi că a discutat telefonic cu directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a corecta "ce este greşit până se mai poate". În schimb, reprezentanţii CNAIR precizează că directorul general Narcis Neaga nu a avut nicio discuţie cu Robu, "nici telefonic, nici sub o altă formă", şi că proiectul nu mai poate fi modificat semnificativ.
Nicolae Robu a postat pe Facebook o declaraţie privind unele probleme ale proiectului "Centura Sud", în care afirmă că, "după atâtea demersuri şi insistenţe, inclusiv după un miting pentru centură şi ameninţări cu un altul, mult mai mare, s-a ajuns, în sfârşit, în linie dreaptă cu realizarea ei".
"Săptămâna trecută, mi-am exprimat curiozitatea asupra detaliilor proiectului, mai ales asupra modului în care sunt gândite intersecţiile cu drumurile actuale şi cu cele avute în plan. Mare mi-a fost mirarea când am văzut că Drumul Boilor, acest drum care leagă Moşniţa Veche de Timişoara pe o scurtătură, drum extrem de util pentru o mulţime de cetăţeni care locuiesc în zona periurbană din estul Timişoarei, este pur şi simplu ignorat", a spus Robu.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El a menţionat că sunt şi alte intersecţii în neregulă.
"Am sunat imediat la dl director al CNAIR şi i-am spus că trebuie să purtăm o discuţie pe subiect, să corectăm ce este greşit până se mai poate. Dânsul a fost deschis şi mi-a promis că săptămâna aceasta va organiza o întâlnire cu reprezentanţii Primăriei Timişoara şi primăriilor comunelor din estul şi sudul Timişoarei şi ai CJT. Ei bine, întâlnirea a avut loc astăzi (marţi - n.r.) şi, chiar dacă la finele ei nu s-a stabilit nimic ferm, sunt speranţe că scăpările vor fi remediate. De fapt nu este vorba de scăpări, ci de o anumită filosofie avută în vedere de proiectanţi, după părerea mea inadecvată contextului", a afirmat Robu.
El a mai spus că a discutat cu preşedintele CJ, "care este de asemenea nemulţumit", şi s-a declarat convins că, "făcând corp comun toţi cei interesaţi, vom avea, în final, câştig de cauză"
"Noi vrem la intersecţia cu Drumul Boilor un pasaj - subteran sau suprateran -, aceasta ar fi soluţia ideală. Suntem dispuşi inclusiv să intrăm în parteneriat şi să susţinem noi financiar realizarea pasajului, numai să se facă. Am acceptat, neavând de ales, ca acest atât de important obiectiv să fie pe două benzi, nu pe patru, în logica e mai mult decât nimic, dar vrem ca măcar să se facă cum trebuie!", a mai afirmat Robu.
Pe de altă parte, CNAIR a transmis, miercuri, un comunicat de presă intitulat "Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, invocă discuţii şi întâlniri fictive cu Directorul CNAIR".
"Referitor la ultimele alegaţii prezentate pe pagina sa de facebook de primarul Timişoarei, domnul Nicolae Robu, referitoare la Centura Timişoara Sud, CNAIR face următoarele precizări: Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga, nu a avut niciun fel de discuţie cu domnul Nicolae Robu, primarul Municipiului Timişoara, nici telefonic, nici sub o altă formă", scrie în comunicat.
Reprezentanţii CNAIR mai precizează că proiectul Centura Timişoara Sud a fost dezvoltat de CNAIR în colaborare cu autorităţile locale din judeţul Timiş, coordonate de Consiliul Judeţean Timiş, şi că în cadrul întâlnirilor şi discuţiilor care au avut loc pe această temă s-au analizat atât date tehnice, cât şi variantele de traseu optime.
"Reprezentanţii CNAIR au ţinut legătura cu preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, care şi-a arătat permanent preocuparea faţă de acest proiect, spre deosebire de domnul Nicolae Robu. De altfel, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, nici măcar nu a fost prezent la ceremonia de semnare a contractului ce a avut loc în luna decembrie 2018 la Timişoara, ceea ce a demonstrat din nou lipsa de interes al acestuia faţă de proiect. Menţionăm că acest proiect important pentru Timişoara este în atenţia publicului de mai bine de 4 ani şi este normal să ne întrebăm de ce abia în acest moment apar în spaţiul public dezbateri ce presupun modificarea lui", mai spun reprezentanţii CNAIR.
De asemenea, ei precizează că, în acest moment, proiectul nu mai poate suferi modificări semnificative, având în vedere faptul că există un contract în derulare şi orice modificare poate duce la costuri suplimentare şi întârzieri în finalizarea lucrărilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.