O absolventă de liceu din Arad, care a fost admisă la Cambridge, considerată cea mai bună universitate din Europa şi a doua din lume, spune că sistemul de învăţământ românesc este prea învechit, profesorii sunt sobri şi distanţi cu elevii, care sunt obligaţi să asimileze foarte multă informaţie inutilă în detrimentul valorificării abilităţilor personale. Studenta spune că va reveni în ţară după studii şi va lupta din interior pentru schimbarea sistemului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Simina Dragoş are 19 ani şi este absolventă a Colegiului Naţional ”Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” Arad, care a împlinit 204 ani de existenţă. 

Tânăra a fost admisă, în acest an, la Universitatea Cambridge din Anglia, iar luni, în prima zi de şcoală, a fost invitată la festivitatea de deschidere a Colegiului Naţional ”Preparandia – Dimitrie Ţichindeal”, unde a ţinut un discurs în faţa a aproximativ o mie de copii şi sute de profesori şi părinţi. Studenta a încurajat noile generaţii de elevi care păşesc pentru prima dată în şcoală şi le-a mulţumit profesorilor care au ajutat-o să-şi atingă obiectivele. 

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ulterior, ea a declarat pentru News.ro că ar schimba foarte multe în sistemul educaţional românesc, pe care îl consideră învechit.

În clasa a XI-a, Simina a studiat un an în Germania, în cadrul unui proiect de schimb de experienţă, tânăra spunând că această experienţă a schimbat-o definitiv şi a făcut-o să înţeleagă cât de diferit este sistemul românesc de învăţământ faţă de cel occidental. De aceea şi-a dorit să urmeze o facultate din străinătate. A aplicat la cinci universităţi din Marea Britanie şi a fost admisă la toate, dar a ales Cambridge, unde va studia Ştiinţe ale educaţiei. A ales acest domeniu, spune ea, pentru că doreşte să revină în ţară şi să intre în structurile guvernamentale, de unde speră că va reuşi să schimbe sistemul educaţional.

”În Germania am avut ocazia să descopăr educaţia la alt nivel. Nu spun că acolo sunt profesori mai buni decât la noi, dar există diferenţe mari de resurse materiale, resurse umane şi de mentalitate. Avem profesori pregătiţi bine în România şi eu mă mândresc cu cei care m-au educat, dar din păcate ai noştri au o altă perspectivă asupra educaţiei. Aici, programa este mult mai încărcată decât în Germania, de exemplu. La noi se pune accent pe asimilarea unui volum mare de informaţie inutilă, pe performanţe în acest sens, şi mai puţin pe valorificarea abilităţilor personale, care pot asigura succesul în viaţă”, a declarat, pentru News.ro, tânăra admisă la Cambridge.

Proaspăta studentă spune că în Germania şi Marea Britanie, unde are prieteni la studii, profesorii au o relaţie ”mai amicală” cu elevii şi studenţii, sunt mai deschişi comunicării cu aceştia şi acceptă sfaturile lor pentru îmbunătăţirea cursurilor, pe când ”în România profesorii sunt sobri, distanţi faţă de copii şi problemele lor”.

”În Germania, am avut nu doar o programă mult mai lejeră, dar şi o atmosferă şcolară plăcută. De aceea educaţia este mai performantă în Occident, pentru că se pune accent pe abilităţile fiecăruia”, spune tânăra.

Simina Dragoş afirmă că va pleca peste două săptămâni din România ”cu şcoala românească în suflet”, pe care însă ar vrea să o schimbe radical când îşi va finaliza studiile.

”Îmi doresc să pot lupta din interiorul sistemului pentru a schimba programa şi mentalităţile. Îmi doresc ca profesorii noştri să fie mai bine remuneraţi, astfe încât să devină motivaţi, să devină exemple reale pentru elevi şi să devină cei mai buni în orice domeniu. Îmi doresc ca pentru tineri să nu fie ultima opţiune meseria de dascăl, cum se întâmpă acum cu un absolvent de Litere, de exemplu”, declară Simina Dragoş.

Arădeanca spune că a ales să studieze în afara ţării tocmai pentru a-şi schimba şi ea radical viziunea, înainte de a lupta pentru schimbare.

Tânăra, care a finalizat studiile liceale cu 9,90 şi a obţinut media 9,40 la Bacalaureat, spune că nu a fost cea mai bună elevă din judeţ, dar a reuşit să-şi atingă scopul de a studia la o universitate bună prin ambiţie.

”Reuşita mea nu trebuie cuantificată în faptul că această universitate este prima din Europa, ci prin prisma faptului că mi-am atins scopul. Eu nu am fost şefă de promoţie, nu am fost prima din clasă, uneori s-a mai întâmplat să mai fiu prima pe la olimpiade, dar nu am fost cu siguranţă cel mai bun elev din judeţ. Şi totuşi, am ajuns la această universitate. Am realizat că această şcoală (colegiul arădean la care a absolvit - n.r.) m-a făcut să devin un om cu ambiţie şi cu un scop în viaţă, iar asta e ceea ce îmi doresc să se întâmple în orice şcoală din România”, a spus tânăra, care de-a lungul anilor a participat şi a obţinut numeroase diplome la olimpiade şi concursuri şcolare, între altele fiind pe primul loc în ţară la olimpiada de limbă germană.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.