Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Arad anunţă că va avea ”o poziţie fermă” la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), unde va propune eliminarea simulării bacalaureatului pentru clasa a XI-a şi renunţarea la sesiunea din toamnă. Inspectorii şcolari mai propun introducerea admiterii în licee şi transformarea unor şcoli gimnaziale cu rezultate slabe în şcoli incluzive.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Şeful ISJ Arad, Claudius Mladin, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în raportul privind desfăşurarea examenelor naţionale în judeţ, care va fi transmis MENCS, va introduce o serie de observaţii şi va face propuneri de reforme.

Mladin a declarat că una dintre măsurile care ar trebui luate de minister este să se renunţe la simularea examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Nu suntem de acord cu organizarea simulării la clasa a XI-a, pentru că elevii nu au materia finalizată, iar ultima probă a examenului de bacalaureat este cea la alegere, pentru care disciplina poate fi predată doar în ultimul an de liceu. De asemenea, profesorii sunt nevoiţi să oprească două săptămâni predarea materiei la clasa a XI-a, pentru recapitulările necesare înainte de simulare. Astfel, materia este parcursă cu întreruperi, iar asta se reflectă în capacitatea copiilor de a acumula cunoştinţe”, a spus inspectorul şcolar general.

El a declarat că va avea ”o poziţie fermă” în raportul ce va fi înaintat ministerului şi cu privire la alte subiecte.

”Vom mai propune ca a doua sesiune de bacalaureat să nu aibă loc în toamnă, pentru că nu se justifică. Ar trebui mutată în perioada simulărilor, prin februarie (...) Elevii care au corigenţe şi abia au trecut de ele cu media cinci nu au timp de pregătire pentru a obţine media şase la bacalaureat în a doua sesiune”, a spus Mladin.

Şeful ISJ Arad va mai propune ministerului să introducă admiterea în licee, afirmând că elevii care nu obţin media cinci trebuie înscrişi în învăţământul profesional, iar ulterior, cei care doresc, îşi pot finaliza studiile liceale.

”Ne uităm la liceele tehnologice şi vedem că au cea mai mică rată de promovare la bacalaureat. La Arad, vom face o analiză atentă a ofertelor acestor şcoli şi nu le vom mai aproba câte clase cer, dacă nu au rezultate. Avem astfel de unităţi care au trei clase de liceu şi una de profesională, dar promovabilitatea la bacalaureat e de 30 la sută. Atunci, raportul trebuie inversat, să aibă o clasă de liceu şi trei de profesională”, a spus Mladin.

El a arătat că în judeţ a crescut cererea de locuri pentru învăţământul profesional, astfel că în acest moment există 20 de clase cu o medie de 28 de elevi, faţă de 17 câte au fost organizate în anul şcolar 2014/2015. Până în acest moment, gradul de ocupare al locurilor pentru următorul an şcolar, care va avea tot 20 de clase, este de 85 la sută, iar în urmă cu un an era de 75 la sută la cele 17 clase formate.

”Noi credem că acest grad de ocupare va fi de 100% la finalul ultimei etape de repartizare, de la începutul lunii septembrie”, a spus Mladin.

ISJ Arad va mai propune ministerului transformarea a circa zece şcoli gimnaziale din judeţ în şcoli incluzive, având în vedere rezultatele foarte slabe obţinute la evaluarea naţională. La patru dintre şcoli, niciun elev nu a obţinut media 5.

”Vom face toate demersurile către minister pentru a transforma aceste şcoli, la care majoritatea copiilor sunt de etnite romă, provin din familii monoparentale, defavorizate. Împreună cu primăriile, vom încerca să suplimentăm numărul mediatorilor şcolari, care au un rol important în comunitate, să discute cu părinţii, să îi convingă de importanţa prezenţei la cursuri. Sunt şcoli cu un absenteism ridicat, la care este o performanţă aducerea copiilor la cursuri şi alfabetizarea lor”, a mai spus inspectorul şcolar general.

ISJ a decis ca în şcolile gimnaziale din judeţ elevii cu medii cuprinse între 3,00 şi 4,99 la Evaluarea Naţională, să fie monitorizaţi doi ani, şi să beneficieze de programe de sprijin, pentru că ”au potenţial să ajungă la media cinci”, iar cei cu medii sub 3,00 vor fi sfătuiţi să se îndrepte către învăţămâtul profesional de trei ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.