Având de pregătit în medie patru materii pentru ziua următoare de şcoală este firesc un efort care depăşeşte şi capacitatea de muncă a unui adult, adică elevul petrece la şcoală şase ore şi ar mai fi nevoie de încă atât pentru temele de acasă, a declarat, pentru News.ro, Alexandru Croitoru, profesor de biologie la Colegiul Naţional "Mihai Viteazul din Capitală.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Copilul petrece şase ore la şcoală şi apoi i-ar mai trebui încă pe atâtea pentru teme şi pentru a învăţa. Însă, la vârsta la care elevul se formează, fără exerciţiu nu îşi poate dezvolta abilităţi şi competenţe care să îi devină reflexe pe care să le poată utiliza pe tot parcursul vieţii", a spus profesorul Croitoru.

De fapt, pregătirea elevilor ţine şi de aşteptările pe care le avem de la educaţie, susţine cadrul didactic.

"Depinde ce aşteptări avem de la educatie: să formăm deprinderi de viaţă, să urmărim un tipar (dăm teme pentru că aşa ni se dădeau şi nouă) sau să considerăm, naivi, că 50 de minute la clasă sunt suficiente pentru asimilare şi fixare de cunoştinţe necesare dezvoltării unor competenţe specifice vârstei şi dezvoltării cognitive a elevilor", mai spune profesorul de biologie.

Profesoara de matematică Mihaela Andreescu, de la acelaşi colegiu, le transmite elevilor că dacă ar lucra 45 de minute pe zi, trei tipuri de probleme, ar fi bine.

"Eu, la matematică, am un fel de discurs vesel. Le spun elevilor: «Dacă aţi lucra, zi de zi, 45 de minute, cinci zile pe săptămână, ar fi bine». Poate ei nu fac acest lucru. Dar, dacă vin de la gimnaziu, la Colegiul Naţional «Mihai Viteazul» este clar că sunt cei mai buni elevi ai şcolilor lor.  Dar, aici (la «Mihai Viteazul», n.r.)  trebuie să construiască o nouă priramidă a valorilor, aici concurează cu cei mai buni, şi aici le este foarte greu", a explicat profesoara de matematică

În plus, ea a spus că mai mult decât orice, este importantă motivarea.

"În gimnaziu au temele multe. Dar, în «Mihai Viteazul» este mai importantă motivarea lui, elevul  nu poate suporta nicio constrângere, nici a  ministrului şi nici a profesorului. Nimic pe lumea asta nu se poate face prin constrângere. Profesorii din liceele mari nu dau multe teme, noi ne dorim diversificarea problemelor. Să aibă curaj să  rezolve o problemă la prima vedere. Eu aş vrea să spun că îl susţin pe ministru, din acest punct de vedere, este deschis la nou, dar  vreau ca elevii mei să încerce, în cele 45 de minute, să rezolve trei tipuri de probleme diferite. Iar dacă nu ştiu, să nu renunţe, să caute soluţia pe internet , oriunde", a adăugat profesoarea Mihaela Andreescu.

Ea şi-a amintit că, atunci când era elevă, profesorul de matematică îi dădea mult de lucru.

"Ştiţi cum era pe vremea mea, primeam pe o foaie de caiet numerele problemelor, adică o foaie intreagă cu numerele problemelor, vă imaginaţi câte erau", a spus profesoara de matematică. 

Ordinul prin care se reglementează câte ore ar trebui să lucreze elevii în afara şcolii prevede că temele pentru acasă sunt pentru cel mult două ore, la toate disciplinele, astfel încât timpul alocat de copii activităţilor şcolare să fie de 5-8 ore, iar în vacanţa elevilor din ciclurile primar şi gimnazial sunt excluse temele.

De asemenea, tema va fi diferenţiată: obligatorie şi suplimentară, cea obligatorie fiind de nivel mediu şi pentru toţi elevii, iar cealaltă, individuală şi diferenţiată.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.