Primarul Sectorului 1, George Tuţă, anunţă că Curtea de Conturi a constatat cheltuieli ilegale de 139 milioane lei pentru reabilitarea străzilor, iar comisia din primărie a găsit dosare cu decizii definitive în valoare de 133,5 milioane lei, pentru facturi neplătite.
Curtea de Conturi cere anularea contractului de reabilitare a străzilor, a anunţat primarul George Tuţă într-o conferinţă.
Consiliul Local a fost informat astăzi despre Raportul Curţii de Conturi referitor la contractul de reabilitare a străzilor din Sectorul 1, derulat între anii 2022 şi 2024.
”Potrivit acestui raport, fostul primar a semnat o serie de contracte pentru repararea străzilor, iar Curtea de Conturi a efectuat un control în luna mai 2023. În urma acestui control, s-a constatat că acordurile cadru, cele şase contracte subsecvente, precum şi cele 19 acte adiţionale ulterioare sunt în afara legii. Astfel, Curtea a solicitat anularea tuturor actelor şi contractelor prin Raportul aprobat de Plenul Curţii în noiembrie 2023. Potrivit raportului, fostul primar nu a întreprins nicio măsură de intrare în legalitate şi, mai mult, a semnat contracte de 139 de milioane lei, pentru care a făcut plăţi nelegale de peste 30 de milioane”, arată primarul.
În prezent, Primăria Sectorului 1 este în procedură de anulare a contractelor subsecvente şi caută soluţii pentru introducerea în bugetul pe anul 2025 a sumelor necesare modernizării străzilor. Documentele oficiale legate de acest subiect se regăsesc pe site-ul instituţiei şi pot fi consultate aici: https://primariasector1.ro/informatii-de-interes-public/contract-modernizare-strazi/
Potrivit primarului, instanţele au hotărât că Primăria are datorii de 133,5 milioane lei către operatorul de salubritate
”Comisia mixtă pentru gestionarea titlurilor executorii şi executărilor silite rezultate din Contractul de delegare a gestiunii prestării serviciilor de salubrizare, constituită la nivelul Consiliului Local, a constatat acumularea de datorii în valoare de 133,5 milioane lei aflate în executare silită. Acestea sunt sumele stabilite de instanţele de judecată pe care Primăria Sectorului 1 le datorează operatorului de salubritate”, a subliniat Tuţă.
El menţionează că la nivelul Consiliului Local s-a constituit o nouă comisie care va funcţiona ca un grup de lucru ce va avea următoarele obiective:
- Stabilirea modalităţilor de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse de Curtea de Conturi, Ministerul Finanţelor, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice şi a celorlalte instituţii de control;
- Analiza stadiului implementării hotărârilor Consiliului Local cu privire la activităţile serviciului de salubrizare, precum şi stabilirea modalităţii de ducere la îndeplinire a acestora;
- Stabilirea modalităţilor de ducere la îndeplinire a recomandărilor prevăzute în Raportul misiunii de audit public intern. Acesta poate fi consultat pe site-ul instituţiei, accesând link-ul: https://primariasector1.ro/informatii-de-interes-public/contractul-romprest/;
- Ducerea la îndeplinire a măsurilor şi recomandărilor stabilite de Comisia mixtă care a constatat că Primăria datorează operatorului de salubrizare 133,5 milioane lei ca urmare a deciziilor instanţelor de judecată;
- Analiza modului de implementare a contractului de salubrizare şi formularea de propuneri concrete de eficientizare a tuturor activităţilor de curăţenie şi deszăpezire.
În timpul conferinţei de presă, primarul a mai prezentat primele concluzii ale activităţii de deszăpezire desfăşurată cu dificultăţi la nivelul Sectorului 1: s-a acţionat greu, au fost întârzieri mai ales pe străzile secundare şi pe trotuare, iar operatorul a pus la dispoziţie un număr redus de utilaje şi de oameni. Programul de deszăpezire a fost hotărât în luna septembrie, la nivelul Primăriei Sectorului 1, iar operatorul nu a avut toate resursele necesare pentru o perioadă de ninsori puternice.
”Pentru îndreptarea tuturor acestor deficienţe, primarul va supune aprobării Consiliului Local un nou regulament de deszăpezire cu mai multe utilaje şi oameni în teren în cazul ninsorilor abundente. În urma deficienţelor constatate de Poliţia Locală în activitatea de deszăpezire, operatorul a primit 179 de sancţiuni în valoare totală de 543.000 lei”, a spus Tuţă.
Consiliul Local a aprobat, joi, şi demararea procedurilor pentru încheierea unui protocol de colaborare cu Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB).
Scopul protocolului îl reprezintă finanţarea şi realizarea unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local la următoarele unităţi medicale: Spitalul Clinic de Nefrologie Carol Davila, Spitalul Clinic Filantropia, Spitalul Clinic Sfânta Maria şi Spitalul Clinic de Chirurgie Prof. Dr. Dan Teodorescu.
îTot în cadrul şedinţei de astăzi, consilierii locali au adoptat un proiect de hotărâre pentru revitalizarea adăpostului de câini fără stăpân din Şos. Odăi nr. 3-5. Astfel, printr-o colaborare cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară, studenţii vor desfăşura activităţi practice şi didactice la adăpost, sub supravegherea cadrelor didactice specializate.
Prin acest proiect, Primăria Sectorului 1 îşi propune transformarea adăpostului într-un centru de adopţii modern, unde animalele fără stăpân să fie bine îngrijite, chiar şi din punct de vedere medical.

Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.