Procedura de licitaţie publică în vederea desemnării proiectantului şi constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul, lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) în luna aprilie a acestui an, va rămâne deschisă până pe data de 12 august 2024, ora 15:00, a anunţat Primăria Sectorului 4.
Termenul iniţial stabilit pentru data de 27 iunie a.c. pentru ca operatorii economici interesaţi să se poată înscrie şi să depună ofertele, a fost prelungit cu încă 46 de zile calendaristice, mai spune comunicatul de presă al Primăriei Sectorului 4.
Un număr de 40 de companii din România, dar şi din alte state europene, s-au înscris la licitaţie, până acum, interesate fiind să lucreze la cea mai mare investiţie de infrastructură de transport din Bucureşti, la ora actuală, în valoare de 2,5 miliarde de euro, pentru a aduce metroul de la Gara de Nord la Gara Progresul, prelungind astfel traseul magistralei M4, cu încă 14 noi staţii.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În aceste conditii, având în vedere importanţa strategică a acestui obiectiv major de investiţii pentru Bucureşti şi, implicit, necesitatea identificării şi desemnării celor mai buni specialişti (proiectanţi şi constructori) în derularea acestui proiect, Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, în calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Judeţean Ilfov şi Sectorul 5 al Capitalei), a luat măsura prelungirii termenului iniţial de ofertare.
Potrivit noului calendar, atribuirea şi semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare şi construire sunt preconizate pentru luna octombrie a acestui an, urmând ca, ulterior, câştigătorul/câştigătorii licitaţiei să aibă la dispoziţie un termen total de 60 de luni pentru construcţia efectivă.
Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare, astfel încât construcţia efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât şi cele de construire.
„Salut interesul deosebit al companiilor de top care vor să vină şi să lucreze alături de noi la cea mai mare investiţie de infrastructură de transport din Bucureşti la ora actuală. Extinderea magistralei M4 de metrou cu 12 kilometri este un proiect de o complexitate deosebită, atât din punctul de vedere al proiectării, cât şi al construcţiei, ori tocmai de aceea, ne dorim să formăm o echipă cu cei mai buni şi mai renumiţi constructori în domeniu. Astfel, pentru a oferi tuturor operatorilor economici interesaţi oportunitatea de a se alătura acestui proiect, termenul maxim de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei de achiziţie publică ce se desfăşoară în condiţii normale în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, a fost prelungit până pe 12 august a.c.. Am demonstrat deja că avem determinarea şi forţa de a duce la capăt astfel de proiecte de infrastructură strategică, în condiţiile în care avem deja dată în folosinţă staţia de metrou Tudor Arghezi din prelungirea magistralei M2, drept pentru care sunt convins că vom reuşi să extindem şi magistrala M4”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, potrivit sursei citate.
Reprezentanţii Primăriei Sectorului 4 au eeamintit că traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între staţia Gara de Nord 2 şi staţia Gara Progresul, şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.
Cele 14 staţii ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Ştirbei Vodă – Bogdan Petriceicu Haşdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluţiei 2 – George Bacovia – Toporaşi – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul. Staţiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi. Staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.
Finanţarea proiectului este asigurată deja din fonduri europene nerambursabile, accesate prin „Programul Transport” al Uniunii Europone, exerciţiul bugetar 2021- 2027. Contractul de finanţare, în valoare de 2, 5 miliarde de euro, a fost semnat în data de 4 iunie a.c..
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.