Primăria Municipiului Braşov anunţă că lansează procedura de achiziţie pentru construirea celui mai mare garaj pentru autobuze electrice din România. Acesta va adăposti 157 de autobuze, fiecare loc având propria staţie de încărcare. Proiectul, a cărui valoare maximă depăşeşte 141 de milioane de lei, fără TVA, include construcţia garajului, a unei clădiri pentru reparaţi şi a uneia pentru inspecţii tehnice periodice. Investiţia este realizată din fonduri europene.
Primăria Braşov a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene procedura de achiziţie privind execuţia lucrărilor de construcţie pentru ”Infrastructură garaj pentru transportul public”, aceasta reprezentând etapa premergătoare publicării în Sistemul electronic de achiziţii publice.
”Obiectul contractului îl constituie demolarea mai multor corpuri de clădire de pe platforma RATBv (str. Hărmanului nr. 49), cu excepţia clădirii administrative, şi construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze şi clădiri pentru asigurarea mentenanţei parcului auto. Faţă de proiectul iniţial, aşa cum era prevăzut în studiul de fezabilitate, actualul proiect a suferit o serie de modificări, care au prelungit termenul iniţial şi au crescut valoarea investiţiei. Principala modificare este cea referitoare la construcţia garajului, care în SF era prevăzută ca o construcţie metalică, iar în faza de proiectare, specialiştii au stabilit că aceasta trebuie să fie din beton armat, având în vedere că este un garaj pentru autobuze electrice, cu staţii de încărcare la fiecare loc de parcare, care trebuie să respecte anumite normative”, informează, joi, Primăria Braşov.
Proiectul este derulat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, şi are o valoare maximă de 141.002.494,92 + TVA. Acesta prevede că, pe amplasamentul Regiei de Transport public Braşov se vor demola construcţiile şi platforma existente din incintă, iar în locul acestora se vor construi un garaj cu suprafaţă de 24.154 metri pătraţi, o clădire destinată reparaţiilor autovehiculelor, cu posturi de lucru dedicate în funcţie de tipul, dimensiunea vehiculului şi activitate, dispunând de anexe (birouri, vestiare, grupuri sanitare) în suprafaţă de 2.368,10 metri pătraţi, o clădire pentru inspecţii tehnice periodice, cu suprafaţă de 1.730 m.p.. Proiectul include, de asemenea, o clădire pentru serviciul administrativ şi centrala termică este destinată unor ateliere necesare funcţionării întreprinderii, birourilor personalului de conducere şi unor funcţiuni auxiliare, cu suprafaţă de 1.785 metri pătraţi, o staţie de spălare autobuze şi un rezervor îngropat pentru hidranţi, dar şi o staţie de alimentare carburanţi, o staţie de pompe şi rezervoare de incendiu.
Durata de realizare a lucrărilor prevăzută în documente este de maximum 12 luni. Într-o primă etapă, în cadrul unui contract separat, se vor executa lucrările de demolare a celor 13 corpuri de clădire existente, iar în cea de a doua etapă de construire vor fi edificate clădirile de exploatare, atelierele de mentenanţă şi boxele de depozitare deşeuri, precizează municipalitatea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.