Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti a realizat un ghid de bune practici privind aplicarea de către magazine a măsurilor de prevenire a răspândirii a coronavirusului, după consultări cu asociaţiile de retaileri, reţelelor comerciale şi reprezentanţi ai primăriilor de sectoare ale Capitalei. Astfel, printre măsuri se numără afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui însemn în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Pentru a calcula numărul maxim de clienţi va fi făcută o raportare la cota de maximum 7 metri pătraţi per client, pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2 metri între clienţi, pentru magazinele mici şi mijlocii. Mai există şi sugestia ca în vederea evitării aglomerării să fie limitat numărul de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi în acelaşi timp în magazin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Părţile au ajuns la un acord asupra modului în care poate fi asigurată în mod optim respectarea măsurilor de prevenire a formării aglomerărilor în interiorul magazinelor, măsuri prevăzute în Hotărârea CMBSU  nr 19 din 27.03.2021. În urma discuţiilor a reieşit necesitatea de a informa clienţii, de a asigura flexibilitate comercianţilor în aplicarea măsurilor şi de a menţinere un dialog constant între comercianţi şi autorităţi”, arată un comunicat de presă al Prefecturii Capitalei. 

Prin urmare, toate părţile care au participat la consultări au stabilit prin consens următoarele acţiuni ca fiind bune practici la nivelul comercianţilor:

„- Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă. Este propus următorul text: «Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan .... clienţi».

- Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut prin raportare la cota de max 7m.p.- client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2m între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.

- Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă. Printre măsurile sugerate sunt: (i) limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin, (ii) asigurarea contorizării electronice sau (iii) asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii.

La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii”, potrivit documentului.

Sursa citată precizează că documentul va fi adus la cunoştinţa tuturor operatorilor economici prin afişare pe site-ul Instituţiei Prefectului din Municipiul Bucureşti.

La consultări, în vederea elaborării acestui ghid, au partipat: Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti (IPMB), Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), Organizaţia Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), Asociaţia Investitorilor de Real Estate din România (AREI) şi reprezentanţi ai primăriilor sectoarelor din Bucureşti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.